![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej på er, skulle behöva lite råd om vilken maskin skulle passa mig om jag måste skaffa ny.
Min SMARTER by Pfaff C1100 Pro är inne på service/justering för ofta nu men har dom funktioner jag vill ha kvar. Det jag vill ha för funktioner är: Back knapp som man INTE måste hålla in vid backkörning. Den ska ZigZac:a även vid backkörning. Nålen kan väljas att stanna nere vid stopp. Dessa saker är ett måste, annars inte så mycket lull lull som kostar och krånglar. Jag har flera gamla Berninor som jag älskar och använder till annat men dom har inte dessa funktioner tyvärr. Tacksam för era förslag, Mvh Lisa GO! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ingen som vet detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du har en riktig gammal Bernina där du för en spak uppåt när du backar samt att du ställer in stygnländen på samma spak, genom att vrida på knappen, då kan ska du kunna backa bakåt så länge du vill.
Då skruvar du nämligen upp skruven, hela vägen upp så att backläget ligger på hela tiden. Hoppas att jag minns rätt. Testa! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en pfaff quilt expression 2046 som har dessa funktioner. Den kan man inte köpa nu i affärerna men mitt förslag är att du kollar pfaffmaskiner, både nya och begagnade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Jag har flera gamla Berninor och dom har såna spakar. Tack jag återkommer om detta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ok! Knyt av resårband till en ögla eller om du vill kalla det ring. Trä den från lediga trådpinnen, ned och runt om backningsspaken. Måtta så att det blir lagomt långt.
Då kommer den att sy baklänges länge. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Men jag får prova det tills jag får tillbaka min andra maskin eller så småningom kolla efter en maskin med dom funktionerna. tack för svar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
😃 Jaa, alla lösningar är bra utom de dåliga. Uppfattade på det du skrev att du skulle sy länge och långt baklänges.
Kolla de nyare Bernina, på min nya 830 vill jag minnas att det går men det är en alldeles för dyr maskin att köpa. Ring runt ÅF:are och fråga. Resårbandet är billigt. Efter ngr ggr har du fått upp farten att dra den över backningsspaken, den hänger ju kvar i den övre delen. Spar mycket pengar på det sättet om inte annat. 🤣😂🤣 Till era alla! Trevlig midsommarhelg❣️ |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
backläge konstant, sy bakåt hela tiden |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.