![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vad roligt att det funkar! Du har ett fantastiskt roligt och
spännande syprojekt framför dig. Ville bara inte att det skulle bli galet för dig. Bara kärlek och omtanke. Jag tycker att det är smart om du köper stärkelse på tub eller sprayflaska och kör på en bomullsbit så får du se vad som händer med tyget. Använd inte för mycket får då kan du klippa ut en brudkrona ur tyget. Det är ett gammalt och beprövat sätt att hålla tyg i schack. Jag tycker att det är snyggt att kunna bryta struktur mot slätt, matt mot blankt. Olika uttryck. Det finns även att köpa strass som du kan lägga mönster med och stryka fast på tyget. Själv tycker jag det är vackert på alla utom mig själv. ![]() Panduro, pulvertroll.se och wish säljer sådana. Wish säljer även stora spetsinlägg i möjliga former, både för fram och baksida, de finns under sytillbehör. Vilken fantastisk drapering. Det där är ju också underbart vackert. Ja, det är endast fantasin som begränsar i detta projekt. Ta med dig klänningen till butik och gotta runt i alla möjliga tyger. Ang be- fintligt broderi, det kan ge en häftig djupeffekt i klänningen då den bara kan anas. Kolla det när du spanar in kompletterande tyg t ex chiffong. Det här blir kul och spännande att få följa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan du fota brodyren nära både på fram och baksidan. Ser inte
är den i färg? Vad är det som är broderat? Tänkte kolla om det går att sprätta bort det. Det brukar inte var så svårt... OBS!!! DU FÅR INTE GLÖMMA ATT TA ETT KORT PÅ DIG NU I KLÄNNINGEN INNAN DU HAR BÖRJAT GÖRA OM DEN!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag ska ordna ett bra foto på brodyren senare ikväll när min son har somnat för natten
![]() Stärkelsen, menar du att jag ska ha det på klänningen eller på ev. Chiffong/ organza/ annat som är lätt och glatt? ![]() Jag ska ha det i åtanke iallafall! Har ännu inte sytt i klänningen med maskin, väntar med det tills jag har alla delar och detaljer som jag behöver ☺️ Jag har foto på mig med klänningen, jag tänkte likadant! 😂 dock håller jag in sidorna bak i ryggen, så man ser ju inte hur den faller naturligt. Nu idag kom på ännu fler idéer att göra med klänningen. En tanke är att kanske sy in vidden i kjolen så att den blir mer rak och sy peplum i linningen. Hela huvudet kokar ideer just nu! 😂 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Härligt!!! Det är bra att det kokar av idéer. Då är Du på rätt väg 😃Jag tänker på linneklänningen så att den knte skrynklar sig så lätt.
Plepum? Vad är det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, det känns väldigt roligt när allt flyter på! Jobbigt är dock att jag får sådan sanslös beslutsångest! Jag vill nog göra några prototyper innan jag syr i den riktiga klänningen.
Peplum är när det sitter som en liten kjol (volang) precis på höften alt. I midjan. Här på bilderna ser du olika modeller av peplum ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu har jag fotograferat brodyren. Jag antar att det är maskinbroderad liksidig platta. I mina ögon ser det så ut.
Jag försökte mig på att sprätta häromdagen, men det var förvånansvärt svårt vid uddarna på ex löven och de tunna stjälkarna. Jag försökte sprätta både från avigsidan och rätsidan. Men tillslut vågade jag inte sprätta mer, för som sagt, vid alla spetsar och smala områden var jag tvungen att ta i för kung och fosterland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jo, du får lämna det dit hän. Har du tyg över då kan det med lite flyt ge djup och tillföra något. Kolla när handlar tyg hur de ser ut. Tack för stt jag fick se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
sy om klänning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:26.