![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Titta på Janomes maskiner
Jag har en 6600 P Det närmaste industrimaskin man kan komma som hushållsmaskin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle vilja att du även tittar på Berninas maskiner. Kom ihåg,
ta med dina egna tyger som du provsyr. Märk ut vilken söm som är sydd med vilken maskin. Då får du ett bra jämförelsematerial och kan hitta den maskin som passar för just de tyger som du använder och sömmar som du syr. Då jämför du enkelt märke mot märke, söm mot söm. Janome, Singer, Pfaff, Hq, Bernina. Mycket överskådligt. Har inte hunnit testa min nyaste Bernina 830. Tyvärr. KÖpte den för ett år sedan och den står pga sjukdom. Men kan berätta att min gamla 830, 930 och 1230 syr hur bra som helst utan att ändra och göra några inställningar i tyget. När jag zig-zagar över kanterna på enkelt tyg så dras inte ens den sömmen ihop sig. Senast var på voile och organza, zig-zag ligger perfekt, platt, du ser hela sömmen som på planschen och det har jag aldrig varit med om tidigare med någon maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaren, men det är fortfarande en industrimaskin jag är ute efter, inte en hushållsmaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Bernina 950 är en skitmaskin! Den kallas ateljemaskin och är byggd som en äldre hemsymaskin. Spolhuset och skytteln är tokdåligt konstruerade och matningen under all kritik. Dessutom kommer de med en värdelös morettimotor. Undvik!!
För tunna glatta tyger tycker jag en nålmatare är bäst. Helst med servomotor, tumback, trådklipp och pressarfotslyft. Alla stora märken ärbra. Kolla med seppo aula. Han är bra. Men undvik maskine |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
... r med efkamotor och den sortens äldre automatik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
@suskal bra info det här också, det där med att tyget åker ner har jag haft mycket problem med, syr oft med en speciell plast runt sömmen som är lätt att riva av, gjord för just slinkiga tyger och spets, men sömmen blir aldrig lika bra när den inte går direkt i tyget, så att säga. Juki har jag börjat se mer och mer i olika butiker och även på TV, känner inte till dem sedan tidigare. Hur är de? Var Jukin du köpte ny eller begagnad? Tycker priset var bra. Sen är det ju det där med reparationer. Vill absolut köpa av försäljare och inte bara via annons, så att man har någon att vända sig till. Bor i Malmö och här i Sydsverige har reparatörerna avtal sinsemellan så man måste vända sig till en specifik som har paxat just ens område och det gör der knepigt, symaskinsmänniskor kan vara speciella! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
industrisy |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.