|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  | 
|  2016-02-21, 23:48 | #1 | 
| Medlem sedan: apr 2007 
				 | Vad roligt att.ni också väljer Bernina. Visst de är dyra, men... Vilka maskinen.er. Bästa köpet är begagnade, svåra att få tag på. Varför? Ingen varken vill eller behöver byta in dem..Berninas moto är inte att bli störst, men bäst. Jag har Berninor från 1972-2015, varför så många? Jag älskar dem alla. Det är svårt att sälja en arbetskamrat. | 
|   |   | 
|  2016-02-23, 20:59 | #2 | |
| Medlem sedan: maj 2013 
				 | Citat: 
 En Bernina 350 SE (Ricky tims) blev det för mig på Syfestivalen. Jag har inte hunnit prova den på hemmaplan än, men det blir väl tid till det någon dag framöver skulle jag tro. Maskinen var både bra och otroligt mycket "jag" med sina färgglada dekorationer  | |
|   |   | 
|  2016-02-23, 23:02 | #3 | 
				 | Kom ihåg att skriva recension och återkom gärna på denna tråd och berätta. Är nyfiken på att få lära om den symaskinen och hur du tycker att den funkar. Är så nyfiken så jag ska gå ut på nätet nu och läsa om den. | 
|   |   | 
|  2016-02-26, 18:59 | #4 | |
| Medlem sedan: maj 2013 
				 | Citat: 
  | |
|   |   | 
|  2016-02-26, 20:21 | #5 | |
				 | Citat: 
 Har en ny 830 med brodyrenhet som väntar på mig. Kommer i huvusak att brodera med den. Syr nog på de andra maskinerna. De såldes ut för ett tag sedan då nya 880 kom. Måste få i ordning mitt syrum först. Självklart måste man ha en instruktionsbok. Jag har inte och kommer inte att ha dator i samma rum. Sedan är det känslan. Bernina har mycket bra instruktionsböcker. Vad händer när maskinen blir gammal. Finns instruktionsboken ute på nätet även då? Ha en trevlig helg! Din symaskin är jättesnygg. | |
|   |   | 
|  2016-03-29, 21:16 | #6 | 
| Medlem sedan: mar 2016 
				 | 

Bernina 740
			 Jag har nyligen köpt en Bernina 740. Den är usel på att sy över flera lager tyg, tex en söm, när man lägger upp. Den har inte heller någon spak för att lyfta pressarfoten manuellt med handen. För varje gång den lyfter pressarfoten datoriserat så behöver den lite betänketid. Mer irriterande än jag tänkt mig. Att gå upp i pris gav inte alls en bättre maskin. Jag skulle nog kika på Brother som ju fått bra recensioner i senaste testen istället för Bernina. | 
|   |   | 
|  2016-03-29, 22:33 | #7 | |
				 | Citat: 
 med "gamla Bernina maskiner" och den mekaniska som finns att köpa ännu. De motorerna är starka och bra jag syr igenom hur lätt som helst. Har du kollat med säljaren om det ska vara så??? | |
|   |   | 
|  | 
| Taggar | 
| bernina, ny symaskin | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | 
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet | 
| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:20.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning