![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Kan du beskriva ljudet?
- Är det en visselpipa? .. kanske du kan genom att ändra trådspänningen / topp, få ett bättre resultat med garnet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det liksom klirrar till, har provat med att ändra trådspänningen men det blir fula stygn. Och ljudet är densamma.
Vill inte bli tjatig men exakt vad för märken är det på tråden du använder? Tacksam för dina svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag använder inte sy paket från Lidl etc ...
men jag köper i sömnad avdelningar bomullsgarn och polyester, även metall garn - eftersom endast av Madeira - sy min maskin väl. Inställningen är oftast automatiskt. - Har du kontakten dras igen, och rengöras och oljas lite? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad jag vet så anses inte Gutermanns tråd vara av dålig kvalitet (jag antar att det är den du menar när du skriver Gutter). Verkar som att det är något fel på maskinen, enligt min mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tror det också ...
och Gütermann är också kvalitetsgarn i Tyskland. Även med tjockt garn, och '90 nål, har jag ingen klagomål. Jag önskar er lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo det är gutermann jag menar tappat lite bokstäver i vägen då jag vill få ner det jag vill ha sagt. I alla fall enligt försäljaren verkar denna tråd inte heller vara någon kvalitet tråd som hen utryckte det "det är inte många som vet om det heller " sa hon.
För maskinen är helt fabriksny eller vad man säger, så den behöver inte rengöring. Så just nu väntar jag på besked från försäljaren angående ljudet som symaskinen gör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Byta nål är alltid bra att börja med om tråden trasas sönder typ och stygnen blir konstiga. Har du kollat så att den inte är skadad eller sitter fel?
En trasig nål kan oxå göra att maskinen låter konstigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
trådkvalitet |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.