![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Så jag hade definitivt köpt det på en SERIÖS butik med kvitto ![]() Tänkt på dock att dessa modeller har en del kretskort och om dessa går sönder kan reparation vara väldigt dyrt då dessa finns inte i produktion längre. Och tänk på också att se fall maskinerna är tyskproducerade och inte gjorda nyligen i Asien. Kvaliten är mycket sämre på nyare Pfaff jämfört med de gamla tyska. Jag har precis handlat en äldre helt mekanisk Pfaff 1222 electonic Pedal (med övermatare, härligt!) , från 1976. Från blocket MEN priset var jättebra så det finns marginal för eventuellt köp av reservdelar eller reparation. Plus att jag själv är händig så kan fixa en del ![]() För övrigt så denna "stridsvagn" aka Arbetshästen 1222, måste kollas genom. Rensas, oljas, justeras. Dock mycket mindre som kan gå fel på en sådan jämfört med alla elektroniska gamla symaskiner. Som du förstår så Brother är ingen maskin som skulle locka mig. Inte heller de nyare Pfaff, gjort i Asien. |
|
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44.