![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hej
Jag tror jag kanske satsar på en bättre symaskin istället. Jag menar, det behöver ju inte vara en coverlock, det kan ju bli fint med en bra symaskin också? Eller är det så stor skillnad?
Tänker att enklare symaskiner får täcksömmen bullig, men mer avancerade symaskiner kan lyckas få sömmen slät och fin, eller? Kram och tack MammaMalin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
skall sy av. Gå in på olika symaskinsbutiker och provsy. Sedan kan du göra en jämförelse. Kram på dig och Lycka till ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En riktigt bra symaskin tror jag är det viktigaste. Det finns några elastiska dekorsömmar som folk använder i stället för täcksöm/tvillingnål.
Maskinen behöver ha styrka mer än 100-tals sömmar. Bra utformade pressarfötter gör det lättare att sy snyggt. Inbyggd övermatning, ställbar nålposition och enstegs knapphål är mycket användbart. Många symaskiner verkar ha problem med att använda tvillingnål, tråden går av ofta och det kan lätt bildas en upphöjning mellan de två raksömmarna. Mina symaskiner har kunnat sy bra med tvillingnål men jag har inte gillat upphöjningen. Provsy! Troligen kommer du vilja fålla jeans, hur många lager jeanstyg klarar maskinen av? Kan den sy snyggt i ett tunt slinkigt tyg? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:25.