![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hade lite paus i arbetet här, men var nere i veckan hos Agera Ab i Malmö som säljer industritillbehör. Kugghjulen passade inte mot någonting som de hade i sitt sortiment, så en standard milimeter-rem passar i alla fall inte.
Ska köra en till runda med Husqvarna museumet och se om man kan få tag på närmare information om vad det ska vara för mått på tänderna på remmen (och dess längd). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min chef har en husqvarnamaskin och vi har några extra remmar till den liggandes i en låda. Om du kollar hur långt mellan "kuggarna" i remmen så kan jag se om det stämmer. Har du förresten kollat delarna till en singer klass 20u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Jag har sneglat lite tidigar på en Singer 20u men inte mer i detalj, kollade noggrannare nu och vad jag kan se så verkar det överföringen där inte vara med rem utan direkt med kugghjul på en stång ![]() mvh Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Senast redigerad av inging den 2014-11-04 klockan 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det finns ett mkt billigt och bra alternativ för Er, lite förvånande kanske, men köp en gammal trampsymaskin!
De bygdes helt i metall, och är mkt bättre än många moderna industrimaskiner! trots att de var tänkta för hemmabruk. Du behöver inte oroa dig för kraften för den har du i benen. Det är ofta svårt att få folk att acceptera att gammalt är bäst när det gälle symaskiner, men du om ngn borde förstå varför vid det här laget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
P:S De med oscillerande gripare brukar ta tjockare tråd, om det behövs..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Du kan ju börja med att ge ett enda vettig exempel på en industrimaskin som är sämre än trampmaskiner för att trampmaskinen är gjord i metall (vilket inte ska förväxlas med stål, många äldre "metall"-maskiner har massa billigt gjutgods i sig som inte alls är särskilt starkt eller hållbart). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.