![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Vilken loser!!
Jag tycker det är hemskt att det finns sådana ställen som är så nonchalanta. Det verkar vara en växande problem. Har läst samma problem med andra service- eller reparatörsverkstäder. De verkar tro att om symaskinen fungerar och syr något sånär bra så är det bra! Jag förstår att äldre pfaffar av den typen är supersvåra att få rätt till pga deras mkt snäva toleranser (är med en gammal pfaffgrupp på yahoo där jag fått veta det) men då tycker jag att man ska erkänna det, dvs att man inte lyckas bättre än sådär. (jag vet jag har en 230 först som reparatören inte lyckades ställa in rätt så jag bytte mot en fungerande 332 så åtminstone erände de det) Annars tycker jag att det är symtomatiskt för dessa symaskiner från den tiden att raksömmen inte är helt superrak, det är inte det heller på min 332. Även om just din är lite mer än man kan tolera. Länk till gruppen: https://groups.yahoo.com/neo/groups/...r=planningclub |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Och det där med att de provsydde på en JEANSBIT förlorade all min förtroende. 1-lager-jeans klarar alla att sy på bra och det är stabilt så att det ser fint ut och sömmarna inte dras ihop och det gör också att sömmarna inte syns ordentligt.
Och jo jag har också råkat ut för miffon till reparatör... Två stycken. Men det är en annan historia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Ja, håller med. Gamla Pfaff är som schweizisk ur, det är sån precision. Det är ganska fascinerande. Så antingen man erkänner bara att man inte kan ställa in de maskinerna eller kollar noga, när man servar dem. Jag hade inte hört att Husqvarna 2000 är svår att serva, men den har jag inte pillat i så mycket. Men den sydde svag zick-zack också efter servicen. Anmärkningsvärt att han provsyr på jeans eller något liknande grovt och styvt tyg. (Och även på de tygbitarna ser inte sömmarna så värst raka ut.)
Nu i efterhand har jag ingen att skylla än mig själv. Jag har inte gjort något foto av maskinen, när jag lämnat den. Jag får skylla mig själv att jag var otålig att fixa maskinerna, samtidigt som jag opererat mina händer, en efter en. Jag tyckte att medan jag inte kunde sy, kunde en professionell reparatör fixa dem. Tji, fick jag |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Det är lätt att vara efterklok men egentligen borde det ju vara så att man kan lämna in och vara trygg att de kommer vara ärlig, antingen gör de sitt jobb eller så erkänner de och ger dig pengarna tillbaka eller något sånt där.
Man ska inte behöva fotografera och ha sig innan!! Men det är ju bra det med... suck!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 49
|
Jag har haft samma fel på en Pfaff 332, och gjorde en liknande lagning, jag la ett lager epoxy, men jag gjorde det riktigt, så raksömmen blev perfekt.
Saken är att vredet har stopp, 2 st om jag inte minns fel, det ena stoppet ska innebära raksöm, det andra maximal sicksack. Han har tydligen limmat fast vredet så att det ena stoppet som skulle innebära raksöm nu innebär svag sicksack |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Ah då får man hoppas att limmet går tas bort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
|
Citat:
Sedan bära sig så illa åt att man ljuger för kunden det är det lägsta av allt!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
symaskin service pfaff |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.