![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Det här är provbit som låg under pressarfoten i Husqvarna 2000 som servades samtidigt som den olycklige Pfaffen.
Visst ser rakasömmar lite konstiga ut? Ser ut som svag bred zick-zack. Testade på papper med linjer. Japp, sticker åt höger varannat nålstick. Suck! Är det så man ska göra service? "Snabbt och någorlunda, hoppas de inte märker." Och så där ser min spak efter servicen ![]() Det utlovas vara verkstaden med lång erfarenhet som servar alla märken. De servar dessutom skolmaskiner till många skolor i området. Inte undra på att många blir avskräkta från sömnaden efter undervisningen på undermåliga maskiner. Senast redigerad av Talla den 2014-09-02 klockan 07:42. Anledning: av tre olika bifogade filer bifogades bara en på tre ställen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Bu till den reparatören!!
Jag skulle inte vara nöjd om någon haft sönder någonting för mig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Jag har enormt stark känsla att jag vill inte lämna någon av mina maskiner till någon reparatör. Har äntligen kunde ringa till Symaskinshoppen i Härnösand och det lät som att jag borde vara nöjd med servicen. Spaken låg ju in i väskan! Han hade inte förstört den. En grej jag förstår inte: om saken går sönder under tiden maskinen var hos dem eller transport mellan butik, där jag lämnat (och maskinen var hel) och verkstaden - är det inte deras ansvar då? Det tyckte inte han. Han som mottog maskinen i butiken ville inte säga, om den var hel eller inte. Klart! Måste jag fota maskinen före jag lämnar den på service?
För några månader sedan var den zick-zack mekanismen, som spaken sitter på, utbytt av samma reparatör. Men tyvärr sydde den inte raksöm, utan svag zick-zack, efter det. Därför lämnade jag in Pfaffen till honom igen. Då fick jag höra att när han bytte mekanismen ställde han inte något annat. Va!? Menar han att han inte kontrollerar hur den syr efter han byter en mekanism som styr zick-zack/raksöm inställningar? Nu ville han inte diskutera det på telefon, utan hänvisade mig till reklamationsnämnden. Han sade att jag kommer med massa lögner. ![]() Varning för den här verkstaden! Jag fått lämna tillbaka både Pfaff och Husqvarnor för att ställa in raksömmen direkt efter servicen! Man borde inte behöva göra det! Man ska inte behöva oroa sig för sin maskin, när man lämnar den på service, oavsett om de gör service direkt i butiken eller skickar till en verkstad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: dec 2013
Inlägg: 57
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Vilken loser!!
Jag tycker det är hemskt att det finns sådana ställen som är så nonchalanta. Det verkar vara en växande problem. Har läst samma problem med andra service- eller reparatörsverkstäder. De verkar tro att om symaskinen fungerar och syr något sånär bra så är det bra! Jag förstår att äldre pfaffar av den typen är supersvåra att få rätt till pga deras mkt snäva toleranser (är med en gammal pfaffgrupp på yahoo där jag fått veta det) men då tycker jag att man ska erkänna det, dvs att man inte lyckas bättre än sådär. (jag vet jag har en 230 först som reparatören inte lyckades ställa in rätt så jag bytte mot en fungerande 332 så åtminstone erände de det) Annars tycker jag att det är symtomatiskt för dessa symaskiner från den tiden att raksömmen inte är helt superrak, det är inte det heller på min 332. Även om just din är lite mer än man kan tolera. Länk till gruppen: https://groups.yahoo.com/neo/groups/...r=planningclub |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Och det där med att de provsydde på en JEANSBIT förlorade all min förtroende. 1-lager-jeans klarar alla att sy på bra och det är stabilt så att det ser fint ut och sömmarna inte dras ihop och det gör också att sömmarna inte syns ordentligt.
Och jo jag har också råkat ut för miffon till reparatör... Två stycken. Men det är en annan historia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Ja, håller med. Gamla Pfaff är som schweizisk ur, det är sån precision. Det är ganska fascinerande. Så antingen man erkänner bara att man inte kan ställa in de maskinerna eller kollar noga, när man servar dem. Jag hade inte hört att Husqvarna 2000 är svår att serva, men den har jag inte pillat i så mycket. Men den sydde svag zick-zack också efter servicen. Anmärkningsvärt att han provsyr på jeans eller något liknande grovt och styvt tyg. (Och även på de tygbitarna ser inte sömmarna så värst raka ut.)
Nu i efterhand har jag ingen att skylla än mig själv. Jag har inte gjort något foto av maskinen, när jag lämnat den. Jag får skylla mig själv att jag var otålig att fixa maskinerna, samtidigt som jag opererat mina händer, en efter en. Jag tyckte att medan jag inte kunde sy, kunde en professionell reparatör fixa dem. Tji, fick jag |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
symaskin service pfaff |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:30.