Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-08-14, 10:44   #1
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad

Jag tittar ofta här för inspiration och mönster:

http://diybaglover.blogspot.se/
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 21:24   #2
Lillstrumpan Lillstrumpan är inte uppkopplad

Tusen tack för ert engagemang! Jag har nu kollat i våra lokala bokaffärer o även kollat bibblan men dessa böcker finns inte inne. Endast beställningsvara från England o då måste man ju köpa dem så tyvärr kan jag inte få jämföra dem men fick ju en del kött på benen från er tack o lov. Har nu klargjort att bibeln innehåller 8 mönster o den andra 12. Tycker inte heller att mönstrena i A bag 4 all reasons känns särskilt roliga o de i bibeln har jag ej lyckats få så bra överblick på men de verkar roligare iaf. Fast mönstrena är inte det viktigaste i nuläget utan teknikerna o materialläran står i topp. Mönster är steg 2, fast d ultimata hade ju klart varit att få båda i en bok såklart. Det som känns jättetråkigt är att Lisa Lam verkar ha kopierat jätte mycket av sin grundläggande fakta från första boken till den andra. Om man skriver en bok o sedan en uppföljare borde då inte den andra innehålla ny o fördjupad information i stället för upprepningar? Därför är det svårt att veta vilken som innehåller mest basinformation. Har ju sett utdrag på amazon (tack för länken) o där stod väldigt mkt samma. T.o.m. samma foton hade hon till texterna! What!!! Ja, ja, jag mailade faktiskt precis till henne på hennes egna sida o frågade vilken som har mest info för en nybörjare så får vi se om jag får ngt svar. Om det inte vore för att jag såg hur lika böckerna var så hade jag ju lätt köpt dem båda men inte som det nu ser ut. Jag undrar lite ang Amazon, hur kan det bli billigare när det ska fraktas från USA? Är lite rädd för sånt... Men d stämde att bibeln inte finns som spiral tyvärr för det i sig är ju en supersmart grej när det gäller böcker med beskrivningar man ska följa. Man kan tydligen inte få allt i ett paket tyvärr.
Lillstrumpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 15:28   #3
V.G V.G är inte uppkopplad

Jag har sytt en del väskor. Men tyvärr är alla kunskap "try and error" metod
För varje gång bli det bättre. Det finns en uppsjö av bloggar o pinterest bilder tex. https://www.pinterest.com/search/pin...ojects%7Ctyped.
Alla väskor jag har sytt är faktiskt en modifikation av någon bild eller mönster jag har sett, alla gratis från nätet. Böckerna bli tyvärr snabbt omoderna o mönster i de kan snabbt bli tradiga De bästa enligt mig är amerikanska o några brittiska bloggar/böcker/tidningar och de är på engelska.

Och när det gäller foder/mellanlägg så är det svårt hitta en ultimat lösning, i alla fall för mig. Det varierar från väska till väska, då varierar även modellen, syfte, funktion. Samt producenter av alla tillbehören ändras och namnen ändras lika väl. Det enklaste är att åka till en butik, känna o klämma och hitta sin favorit.
Personligen gillar inte särskilt tjockt vadderade väskor, medan de älskas av alla amerikanska coola bloggar. Mest för alla snygga, moderna tyger i USA är tryckta på tunt bomull och då behöver man stadig mellanlägg för att få en form o kraft i en väska.

Lycka till!
V.G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-27, 10:19   #4
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad

Jag tycker att det är bar att ha en grundbok. Kolla bokbörsen, där finns kanske nå't.
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
boktips, litteraturtips, väska, väskor, väsksömnad

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:41.