![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | ||
|
Citat:
Till trådstartaren, nålsystemet är industrinålar. 134R är en vanligare beteckning. Du kan be din symaskinsbutik ta hem antingen schmetz eller groz-beckert beroende på vilken leverantör de har. Var noga med vilken spets du vill ha, då det finns mycket fler olika typer bland industrinålar. Jag gillar light ball, alltså en något rundad spets. Egna tester har visat mig att de ger de hållbaraste sömmarna i vävda tyger. Citat:
Den singerklassen som ser mest lik ut tycker jag verkar vara 20u, men det är väsentliga skillnader. Den klassen tillverkades i japan för singer. Chansen att trådskaparen hittar en likadan timingrem själv är liten, det ska ju både vara rätt delning, läng och djup på spåren. Antingen ringa någon av de leverantörerna jag nämnde längre upp(just för att de är svenska, det gör att chansen att de har husqvarnadelar är mkt större) och köpa ett bälte och sen be symeck fixa det, eller lämna in till nån av dem hade jag gjort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En Industrimaskin av tyskt märke, Pfaff, kostar 500 kronor hos Myrorna i Göteborg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vilket myrornas? Modell? Och hur är skicket på den? Är du säker på att det inte är en vanlig maskin satt i bord? Jag har haft sammanlagt 8 industrimaskiner av olika slag (har tre nu) och den enda jag köpt för femhundra krävde en jäkla massa arbete, så snålköp blev dyrköp. Min vanliga maskin idag är den dyraste jag köpt och den är goddamn värd varenda krona.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Detta är nån annans tråd. Starta en tråd om detta, så skriver jag där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det går inte riktigt framåt i önskad takt det här. Har ringt och mailat några olika företag men inte fått napp någonstans.
Någon sa att de kanske kunde hjälpa till om jag fick fram någon modelbeteckning eller liknande på remmen. Eftersom det bara fanns några få kletiga rester kvar på kugghjulen i min maskin, så fanns där inga siffror att leta rätt på. Jag kan ta reda på måtten på remmen genom att mäta med snöre och skjutmått mellan och på kugghjulen. Finns det något vettigt sätt att leta rätt på en passande rem med hjälp av dessa mått? hälsningar Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Överväger att åka till Malmö med ett kugghjul i så fall, har hittat den här leverantören av kuggremmar: http://www.ageraab.se/sortiment/kuggremmar-av-gummi/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:45.