![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Betyg: ![]() |
Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jaha, nu behöver jag hjälp igen!
1. Hur gör man för att symaskinen inte ska vända och gå baklänges? Så fort jag försöker trampa lite långsammare byter den riktning. 2. Jag har smort den, men jag har ingen instruktionsbok, utan kollade i en till en Singer av liknande modell. Dom är väldigt lika, bortsett från hur undertråden sitter. Hur smörjer man där? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Om maskinen inte användes på ett tag, vilket dessa äldre är, låt oljan verka och mjuka upp eventuella kvarvarande torkade olja. Rör inte den under tiden. Har den ingen stygnlängd-arm? MVH |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Den har en spak som jag gissar är för stygnlängd och back, men det spelar ingen roll i vilket läge den står, maskinen uppför sig likadant i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du måste se till att hjulet med remmen snurrar åt samma håll hela tiden. Om man trampar långsamt kan det hända att det byter riktning och då syr maskinen baklänges. Ta ett litet tag med handen på hjulet för att få det åt rätt håll igen. Katarina
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:33.