![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Är du säker på att du har satt ärmen i rätt ärmhål? Lite framåt kan allt ärmen peka, vilket den bör göra om du sätter den i det andra ärmhålet.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Men om jag gör det så pekar armbågsböjen åt fel håll... :P
Men jag ska testa ändå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Väldigt mystiskt det där du, får du det inte att funka ändå så kör så det blir bra istället
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Hmm ja jag får göra så.
Intressant, om jag sätter "notchen" till bakstycke/sidobakstycke-sömmen verkar det istället luta fram lite aning. Kanske jag ska sätta den dit istället. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Hmm, lutet är nu istället 45 grader framåt. lite för mycket. Eller jag vet inte.
Nej för mycket det. får ta nån mitten i det. Senast redigerad av ichigo den 2014-03-14 klockan 17:36. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Kanske en helt idiotisk fråga men:
Är tyget likadant på både avigan och rätan? I så fall har du kanske fått markeringarna på fel sida. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Det går inte för det går inte att sy ihop på annat sätt, det är 2 dels ärm som har markeringar för delarna att möta och dels så är det en böj att ta hänsyn till.
Men det är ok, jag har nu satt ärmar på 2 olika positioner och bedömer vilket som blir bäst. Man ska gå efter hur det ser ut och känns och inte stirra blind på mönster som kan vara fel. Ellerhur? ![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.

Hybrid-visning