![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Betyg: ![]() |
Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Nu gör du mig arg :-)
De trå spakarna ovanpå maskinen som går till broderifunktionen MÅSTE stå fast när du sy raksöm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja och du gör mig frustrerad ;-) :-D :-)
Om jag nu inte vill sy raksöm, hur ska jag ställa in maskinen för att kunna använda de andra sömmarna? Ska bara avsluta min lunch så ska jag gå upp och pröva och se om jag kan få igång zickzack, för igår när jag vred på den så hände ingenting ju... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
DingDong! Poletten har ramlat NER!
Den där man vrider på har ju olika funktioner beroende på om den uppe på maskinen står på zick-zack eller 1-13!!!!!! Så nu har jag lyckats att sy både rakt och zickzack! UNDERBART! MEN det går inte att vrida på vredet så jag kan få zickzacken att sy bara till vänstr eller till höger om medellinjen, vilket det ändå måste vara man använder vredet till? så nu tjatar jag om det iaf ;-) Om jag nu vill sy mina tofflor och vill sy runt kanten som med overlook, finns denna söm på maskinen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
http://www.svenskslojd.se/media/7343...den_2823kL.jpg
Sådan HÄR söm vill jag sy, vad heter den? Finns den på min fina Bernina? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Här kommer bilden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Om du ställer spaken högst upp till vänster på noll, längst ner alltså, samtidigt som den högra spaken oxå är i det nedersta läget, mot dig alltså. Sedan har du det översta vredet på noll och det nedre vredet på valfri stygnlängd då borde du få till raksöm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ska du göra mönster så väljer du siffra 1-12 samt ser till att högra spaken är i övre/bortre läget. Och välj kort stygnlängd, typ 1.
Öppna gärna locket och titta vilka grejer som rör sig när du vrider, vickar, och rör knappar och spakar. Då blir det mycket lättare att förstå hur maskinen fungerar. Det är en jättebra maskin du har som kommer att käka fårskinn som om det vore trikå!! Bara att gratulera! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:22.