![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Betyg: ![]() |
Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag ser inte vilken som är 12 och 13 på min dåliga engelska kopia, men själva vredet, det med sträcket på. Inte det som ändras mellan 0-4 men dendär spärr grejjer, utan den jag pekar på.
varför sitter den, 17 och 9 stenhårt fast?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det du pekar på är 13. Med den ändras positionen på nålen.
Den andra närmast ditt finger är 12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Men här ändras nålen i sidled när jag rör den andra, den jag inte har mittfinger på. Den som sköter 0-4, den ändrsr nålens position i pressarfoten från vänster till höger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Läs inlägg#4
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Då är det 12 som sitter fast. (Den jag har mitt finger placeratpå)
Inte nr 13, för nålen kan jag flytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
kan inte hjälpa till
men ville bara säga att wow David jag gillar folk som verkligen tillför o hjälper andra o det gör du! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack tack, du fina Troll!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() Du skulle ha lyssnat på mig och kört maskinen utan nål och spole. Knapparna 12 och 13 har två motsatta funktioner. När den ena funkar blir den andra fast. När du sätter stygnbredden på noll för att sy raksöm, kan du inte välja att nålen går i sidled samtidigt. Det var den här punkten som var svår att fånga. Nu när du vet detta om de knapparna hoppas jag att du sätter tiden på att få maskinen att gympa lite så att alla små hörn hinner blir smörjd. Knapparna ovanför maskinen som du visade på en bild (8?&9?) är till automatisk broderi som det hette då, inte frihands alltså. Jag har en extra manual på svenska. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tjoho
jag har kört maskinen utan nål och spole, som du sa. men tyvärr är jag nog trög, för jag fattar iaf inte varför stygnen blir sneda, trots att jag nu iaf fått nålen i mitten av pressarfoten. Hur ska jag göra nu då för att ändra till zickzack-söm? För att se om det fungerar? För allt sitter ju ff fast jag köper gärna din andra svenska bruksanvisning! Säg vart och hur mycket pengar du vill ha, och posta den till mig så är du jäääääääättesnäll, får du iväg den idag så är det ju ett ännu större plus. Snälla fina Du! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Den knappen som du pekar mot ska man inte röra,enligt manualen. När maskinen körs kan man vrida på den. Du kan prova och se om det stämmer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Nu fick jag adressen. Imorron skickar jag iväg manualen till dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Sara-Kan du röra på det vredet med ett streck uppepå, som jag hsr mitt finger på i tidigare inlägg?
Likaså kan du röra den lilla runda ratten längst ner till höger på maskinen??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
vredet du har fingret på bestämmer nålpositionen(vänster-mitten-höger), tittar du inuti maskinen innanför vredet så bör du se en grej med tre hack i och på min ser det liksom nästan ut som en liten kula som man flyttar mellan hacken med hjälp av vredet. Det är "ringen" innanför vredet som är stygnbreddsställaren.
Jag har en lite svart knapp på min som sitter bredvid stygnlängds/back spaken men jag vet inte vad den är till för. Min sitter som berget och jag har inte lyckats se på insidan heller vad den kan vara bra för, den sitter så långt ner att det blir svårt att se inuti uppifrån. Har du en liten knappgrej på högra gaveln? I såfall om du inte redan listat ut det så är det en spärr som gör att du kan bestämma en stygnlängd och när du har spärren i och kör spaken i botten mot spärren så får du alltid samma stygnlängd, t ex om du vill ha en zig zag med stygnlängd 2 men bara ett ögonblick vill ha en stor zig zag så behöver du inte hålla på att finlira när du ska ha 2 igen utan det är bara att köra spaken mot spärren så är du hemma. =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
En liten svart knapp sydöst om stygnlängdsspaken är: snabbinställare av korta stygn för syning av brodérsöm och knapphål(enligt manualen). Den lilla knappen samspelar med en liten knapp öst om den på gaveln av maskinen under balanshjulet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Någon som vill hjälpa mig lite akut hur man spolar upp undertråd på denna maskin? (Minns inte hur man gör på någon)
Så jag kan börja sy på mina tofflor medans maken ska kolla på Thor. Hemska film ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.