![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Tack för era snabba svar! Vilken respons! Då har jag förstått att ni tycker: förhasta inte, köp inte för billigt, provsy, köp en stark maskin, kolla upp tillbehör. Hur vet jag (som inte har kunskap om symaskiner) om en symaskin är stark? Finns det någon siffra på det att kika efter? Jag var sugen på att önska mig en symaskin i julklapp, men har insett att det är nog bättre att vänta till sommaren då jag fyller jämt och kan önska mig något dyrare/bättre. Lite tråkigt men säkert bättre i längden. ![]() Med vänlig hälsning, Elina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Berätta för alla att du önskar pengar till symaskin i julklapp.
Och gå och ta kolla upp vilken symaskin du vill ha, hur mycket den kostar. Kolla även in begagnathyllan och demomaskiner. Kanske finns din maskin där. Tänk på att du inte behöver ha senaste årsmodellen. Lägger du till lite själv så kanske räcker det, annars är det en bit på vägen. När det gäller styrka så fråga i butiken. Säg att du tänker sy väskor och annat tjockt och behöver en maskin som klarar det. Även om du inte använder hela styrkan, så syr en stark maskin mycket bättre och bättre att sy på. Om du väljer så välj heller en stark maskin än många sömmar. Att fålla gardiner och sy, kuddar klarar vilken skitmaskin som helst. Men att ta sig över en sidsömmarna på jeansfåll utan problem kräver men starkare maskin. När du väl kommit igång med att sy, misstänker jag starkt att du inte nöjer dig med att fålla gardiner och sy kuddar, utan vill prova på annat så behöver du en bra maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bila
vill bara säga att du verkligen tillför med din hjälp på många inlägg här på sidan TUMMEN upp för det!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Instämmer med Pulvertrollet / Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
En Bernina Record skulle kunna slå många av dagens maskiner. Om du hittar en sån på second handen vill jag föreslå att du köper den. Dess funktioner täcker för de behov som du har och ännu mer. MVH http://rudolfcouture.com/wardrobe/in...d=37&Itemid=39 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hur man hittar en stark maskin. Jo, man provsyr. Ta något tyg du tänker använda. Vik det dubbelt och dubbelt igen och kanske en gång till och provsy i symaskinen. Lyssna på motorns ljud. Låter det ansträngt? Matar maskinen tyget? Eller tar det helt stopp och blir en stor tjorv av alltihop.
Så hittar du en stark symaskin. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej igen!
Tack för ert engagemang mer att besvara mina frågor! Nu har jag fått lite mer kött på benen. Tack alla för alla era tips! Det uppskattas! Hoppas tomten är snäll i år! Trevlig 3e advent! Med vänlig hälsning, Elina Larsson |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:28.