![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack så mycket för hjälpen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Någon som har erfarenhet av att göra Cartridge pleats i ylle? Har ett fint, halvtjockt randigt som jag tänkt mig ska bli kjol, men min krinolin är nästan 4 meter i nedervidd så jag är orolig att det ska bli jätteklumpigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har gjort sådana i tjockt ylle på min folkdräkt, det funkar fint. Cartridge pleats/parallella rynkor har ju den fördelen att de viker sig ut från kanten den är sydd till, utan att tillföra en massa byls till midjan. Se bara till att ha en stark tråd.
Däremot är väl efterveck vanligare under 1860-talet, förutom mitt bak där det brukar vara parallella rynkor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Hur ser efterveck ut? Är väldigt ny i genren och har bara sytt medeltida kläder tidigare.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är platta veck som alla ligger i samma riktning. Vid 1800-talets mitt möttes de ofta mitt fram, som här: http://2.bp.blogspot.com/-xf1Y8BZAWF...0/DSCF0560.JPG
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack
![]() Det där tror jag att jag kan lura ut hur man gör. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.