![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Smockband
Hej!
Jag har haft svårt att få till smock med hjälp av maskin och tunt gummiband som undertråd och har sprungit på websidor där man skriver om smockband. Breda remsor med flera sammanhängande gummiband i bredd. Är detnågon som har erfarenhet av att sy smock med sådana? Hur gör man rent praktiskt? Och framförallt - var kan köpa sådana (finns ngn site på nätet som säljer sådana)? Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Jag har inte svar på din fråga men du kan hitta en beskrivning här på Sysidan hur du kan sy smock, kanske kan det vara till hjälp: http://www.sysidan.se/cldoc/2628.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Förlåt min otydlighet, men menade egentligen "smockresår".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har inte testat smockresåren men när jag syr smock så brukar jag sicksacka över den tunna resårtråden istället för att använda den som undertråd. Är betydligt lättare att göra så. Ett litet tips bara.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hur ser det ut på rätsidan när man använder sicksack? Kan man sy fler än två rader i taget? Drar man i gummibandet efter att ha sytt?
Någon som har erfarenhet av smockband/gallerresår av typen på följande länk: http://2.bp.blogspot.com/-0NxpgavXmj...0/IMG_8900.JPG Förmodar att man sträcker ut smockbandet och syr över så det rynkar sig? Kan man få de rynkade raderna lika täta som med hjälp av en tunn gummitråd som undertråd? Senast redigerad av annro den 2013-08-20 klockan 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.