![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
När jag började sy för ca 5 år sedan så köpte jag mönstertidningar typ Ottobre och Burda. Många mönster på en gång för lägre kostnad än ett enda mönster. Ofta så finns det lätta mönster att börja med i dessa tidningar. Sen köpte jag riktigt billiga tyger så det inte gjorde något om det blev fel. O fel blev det
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ursäkta länken på Sewingpattern blev fel här kommer den rätta länken http://www.sewingpatterns.com/index.php
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bild 1, längst till höger har du en bra söm att fålla upp kläder med bl a.
På bild 3, andra brickan till vänster har du en trikåsöm/overlocksöm Bild 5 är också en trikåsöm, trestegs zig-zag. Mycket töjbar. Själv skulle jag sy med sömmen på bricka tre i trikå eller med tvillingnål. Du använder dessa till stretchtyger. I övrigt är det vanlig raksöm och zig-zag som gäller |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för alla tips! Jag sitter här med ett fånigt stort leende just nu, det här är hur intressant och spännande som helst
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bor du nära Stoff och STil kan du hitta billiga 1,5 meters klipp för 2,95. Mest brukar det vara trikå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Burda easy bör finnas i affären nu, många lättare mönster till bra pris.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Pressbyrån brukar ha den annars går den att beställa här. http://www.press-stop.se/webbshop/pr...-easy-fashion/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jaa, visst är det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag har använt mallar nr 152 o 125.
På 125 får du förstärkt raksöm om du ställer stygnbredden på 0. Annars får du den andra sömmen. 152 är den mall jag använt mest. Om du skickar din mailadress via kontakta medlem så kan jag skicka ett foto på malllarna. Jag tycker du ska pröva på bomullstyg först. Det är svårare att sy i stretch. Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tänkte slå ett slag för gamla lakan. Har du något som är lite slitet? Spara! Man kan både använda dem till att provsy ett mönster och också till att göra något plagg. Vitt går att färga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.