|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  | 
|  2013-05-12, 15:14 | #1 | 
| Medlem sedan: apr 2009 
				 | Vad kul att höra att du gillade "Husmorstipsen". Ännu bättre att fläckarna försvann! Lycka till med ändringarna nu!  | 
|   |   | 
|  2013-05-14, 19:35 | #2 | 
| Medlem sedan: feb 2007 
				 | 

Fläckar på gamla ataljesydda klänningar
			 Svärmor flyttar. Hennes garderob är stor. Under 50-80-talet lät hon sy många fina klänningar, både korta och långa för bjudningar och middagar. Olika typer av tyger, framförallt tror jag det är konstmaterial. Men hon spillde ofta kaffe och annat på klänningarna, då hängdes de in i garderoben och där har de fått bli hängande. Vad kan vi göra nu - hur få bort fläckar som kan vara uppemot 50 år gamla, av okänt slag och på okända tyger - hur börjar jag....eller är det bara ett hopplöst företag? | 
|   |   | 
|  2013-05-14, 23:00 | #3 | 
| Medlem sedan: apr 2007 
				 | Själv skulle jag testa med att spola fläcken med kallt vatten  och sedan låta den vattendra ett tag i vattnet. Nästa steg gnida in fläcken med galltvål tills det uppstår lödder. Spola kallt vatten, om fläcken är kvar på med mera galltvål och sedan in i tvättmaskinen | 
|   |   | 
|  | 
| Taggar | 
| fläckborttagning | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | 
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet | 
| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:51.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning