![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Stoff och stils "lapptäckstyger" - hållbarhet?
Hej!
Jag undrar en sak till er som sytt kläder av Stoff&stils "lapptäckstyger" dvs de bomullstyger med tryck som är i egen hylla, småtryck.. Jag tycker om det smaragdgröna tyget eller det lila med vita prickar och funderar på att sy en (viktoriansk) sommar/enkelklänning av det (någonting som är mer enkelt och mer tvättbart men ändå fin passform), men det vore tråkigt att lägga ner lång tid på någonting som noppar o blir skit efter ett par tvättar. Vad tror ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Noppar inte, men är tunna
jag tror inte att de noppar, de är i bomull. Men de är i väsentligt sämre kvalitet än riktiga lapptäckstyger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Deras sk lapptäckstyger är verkligen riktigt dåliga och jag skulle definitivt inte lägga ner jobb på att sy av dom. Det säger jag av egen erfarenhet. Tygerna är tunna och innehåller mycket apretur/klister och blir efter tvätt sladdriga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Synd.
Jag vet att de blir sladdrigare efter tvätt men ja kanske man ska se sig om efter någonting annat istället. I min erfenhet har jag fått bomullskläder att noppa. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.