![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kul tråd och idéer. jag skulle nog vilja delta i något sådant här mera för att kunna leva sig in/leva ut i olika tidsstämningar än för att öva mina gardenteaparty-skills
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag måste tipsa om den här brittiska serien på youtube (alla delar finns) " Regency House Party" - en dokusåpa i strikt jane austen-miljö, med äkta adelsmän och allt. det som gör den bra är att alla tar allt på fullaste allvar- de måste konversera, föra sig, tänka och leva tiden men känslomässigt kunde de likagärna vara på ibiza fast kanske mera sofistikerat, de blir olyckligt kära på riktigt, blir fulla, blir arga, får självförtroendekriser och alla blir till sina roller, väldigt underhållande intriger eftersom det är fullkomligt äkta åtminstone de två månader de är där. könsroller krånglar till det osv. de har t om en "wild man" dvs en bohempoet slash luffare-maskot i en skogskoja och alla konkurrerar om varandras partners, det är ganska rörande hur mkt som står på spel fastän de vet att de är med i en dokusåpa. (eller ett socio-psykologiskt experiment)
![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=xgZlGrTbZHg Senast redigerad av nyloni den 2013-04-09 klockan 03:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Vad kul att läsa att det finns ett sällskap för 1800-talet. Nu har jag ju inte Facebook, så jag skulle gärna ha hemsideadressen. Jag vill även gärna tipsa om Öregrunds Badortsdagar i augusti. De har en parad där personer går i tidstypiska dräckter (1899-1919). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Kul att man känner igen en del kläder, den där rutiga klänningen som Ms.Hopkins hade ofta är ju samma som Emma Thompson hade i S&S2. Jag älskar tyget i den.. verkar var siden? Också Jennifer Ehles vita klänning från P&P var med, och den är så vacker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() När det ändå tipsas om sådant man kan se, på temat 1800-tal, känner jag att jag måste tipsa om William Makepeace Thackeray's "Vanity Fair", filmatiserad 1998.
Jag insåg att den nog inte är så känd, när jag förgäves googlade efter en bild på underbar hatt, som jag minns är med i filmen. Det är en intressant plot med satirisk beskrivning av sin samtid, fantastiska karaktärer, duktiga skådespelare och tjusiga kläder! (Om du är ute efter en må-bra-film, bör du inte se längre än till när de drar till Belgien). |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.