![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
skulle också vara trevligt att kunna skicka e-post till dem men hittar ingen e-post adress, skulle behöva få reda på vilket företag de anlitar som levererar. litar inte så mycket på transport firmorna här i finland, förutom den vanliga posten förstås... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Där finns både telefonnummer samt formulär för mailkontakt. http://www.singermachines.co.uk/sewi...ies/dressform/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej alla och tack för era råd om provdocka! Jag har beställt en Lady Valet på den länk som Birgit Landin har lagt ut här. Ladyn kostade 1670 kr med frakt och ska komma i nästa vecka enligt deras mail. Gissa om jag är glad
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ÄLSKAR min Ladey Valet. Hade först en Diana som jag fick i present, men hu vilken hemsk sak! Lämnade tillbaka den direkt jag fick den. Kändes billig, plastig och ranglig. Inställningsvredena var så tröga att vrida runt så jag nästan bröt naglarna av mig. Och dem hakade upp sig mest hela tiden. Gräslig var hon! Rekommenderar ingen att köpa den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Googlade på lady valet och den ser ut som min fast min är lite sådär ful brunbeige till färgen. Lite komiskt eftersom jag tycker skiten är trög och svår att vrida till storlekar.
Den hette inte Lady Valet när jag köpte den, glömt namnet. Men ser precis samma ut. Fick som present, tror jag, och inköpt hos Knapp-Carlsson och sådeles kraftigt överpris. Måste påpekas den inte har träställning utan en mkt ranglig metallställning som är omständig. Googlade igen, ah min heter Dressform. Den duger i alla fall till att sätta upp kläder på.. Självklart vill jag ha en kopia av min kropp med mjuk torso som man kan sätta korsett på. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Lady valet
Jag har också just köpt en Lady Valet från Singer machines i England, och fick den på mindre än en vecka till min ICA-affär, mycket snabbt!
Den är mycket stadig, och samtidigt lätt att flytta. Den går att nåla i, vilket också är en fördel. Jag tycker dock att hon har en något udda form i midjan, där det är en konstig urgröpning, framförallt i ryggen, och hon har alldeles för spetsiga bröst. Man provar ju kläder så att de ska passa över bh, och det blir ju en mycket mer rundad form då. Jag använder henne för att hänga upp klänningar med bustle under, och det funkar att sätta på henne en bustle, även om hon gärna hade fått vara några centimeter längre vid baken, eftersom det nedersta knytbandet på min bustle (TV101, truly victorian) hamnade precis där hon tar slut, så jag fick dra upp det lite och nåla fast dem i hennes nedersta kant för att få det att funka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
eminor...Kanske inte hjälper men du vet väl att man kan förlänga lady valet i livet och på så vis få henne längre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag valde mellan Lady Valet, Diana, Dressform och Catwalk när jag köpte provdocka. Kikade på allihop utom Lady Valet som jag bedömde efter recensioner och foton. Upplevde alla jag kände på som lika rangliga. Catwalk hade en konstig form och gick inte att ställa rygglängden på så vitt jag minns. Diana hade för stor byst, likaså Lady Valet. Valde Dressform, liten byst, ställbar på längden och neutral färg. Den är lite svår att ställa, har satt axelvaddar på för att få axlarna rakare men annars nöjd.
Vad det gäller kjolmätare. Jag la undan den när jag monterade ihop dockan och har aldrig haft anledning att plocka fram den. Tror det finns andra kriterier som är viktigare när man väljer provdocka. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:09.