![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Passform ärmhål
Hjälp! Jag provsyr klänningen Laurel från Colette Patterns. Passformen är bra förutom mystiska tvärveck på framsidan från ärmhålet ovanför bystvecket. Vad är fel och hur fixar jag detta.....
Måsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lägg upp en bild på hur det ser ut så är det lättare att hjälpa dig. Det låter som att det förmodligen inte är riktigt samma form på din kropp som på den kropp mönstret ursprungligen gjordes till, men hur du bäst fixar det är svårt att bara gissa.
Försök vika bort extravidden på ett eller annat vis och flytta den till en befintlig inprovning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sluttande axlar? Prova om en en instucken axelkudde tar bort det. En mönsterändring är att sänka ärmhålet och ta in på axelsömmen kilformigt mot axelspetsen.
Liten byst? Låg bystpunkt? Mät på mönstret och dig själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack snälla!
Här har man gått hela livet med sluttande axlar utan att veta om det. En axelvadd fixade det hela. Nu ska jag klippa och sy och flytta runt! Eller vänta på axelvaddarnas återkomst......
Måsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Jag har samma problem så det var lätt att känna igen. Det är bara att ta in axelsömmen så den ligger rätt och är det ärm så är det lättast att ta sänka ärmhålet motsvarande så passar ärmen, annars får man ta in ärmen motsvarande. Om du dessutom skjuter axlarna framåt så får du balansera om ärmtoppen så den hänger rätt. Man flyttar ärmkullens topp (dvs tyget, en mönsterändring) lite framåt så ärmen hänger utan att det blir veck. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:37.