![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Med övermatning har man vanligtvis inte den typen av problem, men förr var det vanligt och det finns syteknik att ta till:
När du nålar fållen ska nålarna sättas på tvären mot sömriktningen så att tyglagren hindras från att glida på varandra. Det ska vara tätt med nålar. Sy långsamt och var uppmärksam på om fållen vill förskjuta sig. Håll i så fall emot med en nål. Så lärde jag mig av min mamma som hade en ren raksömsmaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
du kan tråckla med efterstygn också. Eller hålla ihop fållen med limstift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej igen och tack för tipsen,
Jag ska nog gå och fråga någon som gör symaskinservice om de kan göra något så att trycket lättar. Jag syr från rätan. Men ska nu testa era tips att sy från avigan , ha det tätare med nålar och allt det andra - så får vi väl hoppas att det ska gå vägen. GLAD PÅSK! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hade problem med att sy en dragkjedja och då löste jag det med att använda häftapparaten i stället för att nåla. Tyget sitter liksom bättre fast då och häftklammrorna var så tunna att det gick bra att köra över dem. Fållar numer så när det ska vara noga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:14.