![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Och visst är de snygga, jag gillar Sixten Sasons design. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Du vill kanske ha en manual för att ordna mskinen. Här kommer en : https://sites.google.com/site/spinni...documents/Home MVH |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu kanske jag är lite tjatig men jag har sytt i lite grövre textiler idag och då slirade maskin så jag fick hjälpa den igång. Öppnade lite och såg att remmen mellan motorn och växeln samt den andra långa remmen är torr och slapp så jag funderar på att byta dessa. Men var köper jag sådana remmar? Är sugen att prova byta den själv så svårt kan det väl inte vara eller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Är den lagom spänd? Vet inte om den har automatisk spänning, eller om det är något som behöver justeras.
Rem verkar finns här: http://webshop.husqvarnabutiken.se/p...roducts_id=113 Tillägg. På sid 53 i följande pdf finns det beskrivet: Adjusting V-belt and low gear, models 10 series (6010), 2000, 19, 21, 8 http://www.butchwax.com/wp-content/u...icemanuals.pdf Senast redigerad av carlm den 2013-01-26 klockan 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kan man använda tvillingnål till denna? Det finns plats för två trådrullar på baksidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Måste nog läsa handboken =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det här var en lite extra trevlig tråd :-). Jag blev riktigt nostalgisk. Min mor sydde mycket när jag var barn och jag har ärvt maskinen - som är just en sådan här. Jag måste plocka fram den någon dag och provsy lite.
Tack för att Ni delar med Er av div länkar!!! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Då har jag bytt drivremen mellan motor och växellåda.
Den översta bilden visar de två skruvarna som håller täckkåpan. Under den visas den slirande remmen. A Spännfjäder finns och funktionen såg ut att fungera. (modell 21 ser något annorlunda men 21E ska vara lika som denna 21A) B Dessa skruvar håller fast något som skulle kunna kallas växelspak och för att vara säker på att få det rätt märkte jag upp läget exakt med en penna INNAN jag skruvade lös den. C Drevet sitter med en låsskruv (bilden i hörnet) och demonteras tillsamans med remmen. D Den långa remmen som inte behövdes bytas nu ser lite torr ut... På den undre bilden är den nya remmen monterad. OBS drevet är inte injusterat utan det ska som pilen visar in några mm. för att gå rakt och fint. Det gick som en dans och nu väntar en ny omgång med dragtjedjan som skulle sys... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det är ett fint arbete du utfört, fast jag önskar att du lagt upp det som blider/filmer på nätet. Youtube är också bra men en egen sajt där du beskriver grundligt(på engelska?) är bäst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Vilken söm ska man använda på stretchiga tyger med denna maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Istället för raksöm som ju inte är speciellt töjbar så borde en smal sicksack fungera. Och ev kan sänkning av pressarfotstrycket miska risken för att tyget blir uttöjt. (Om man har en övermatare så är det utmärkt att använda.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
husqvarnas gröna cl21a, ingen sick-sack |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:34.