![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
lining= foder underlining= under fodret facing= belägg underfacing= infodring Det har ju egentligen ett namn, jag kallar det "japon" men det kallas även för "paj". Sådant tyg är väldigt tunt och används ofta som fodertyg. På simbra siden kallas det för paj. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för alla jättebra tips!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag började sy 1890-tal så gillar jag att man slipper fodra.
![]() Men det förstås, det beror helt på hur kläderna skall sitta. Nu för tiden skulpturerar man inte längre kläder på en "hård" stomme (underkläder såsom korsett o underkjolar), utan kläderna skall röra på sig.... Och därmed foder... Men man kan ändå ha ofodrade klänningar om man har rätt underplagg som "tar över" rollen då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hum, det där va väldigt intressant =)
Att fodra är inte alltid så kul, dock, denna klänning jag ska sy, vet jag inte om det funkar med dubbelt tyg istället för att fodra. Tror man kan hitta sidenfoder på stoff o stil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tror inte de har sidenfoder. De har bara några enstaka sidentyger överhuvudtaget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.