![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Då kan man nog försöka hitta pressarfot som passar befintig symaskin?
Annars kan man ju köpa den här plastmojängen som Husqvarna har, som hjälper pressarfoten över tjockare partier. Har glömt namnet tyvärr. Köpte en sån för en tjuga hos en symaskinsbutik. Ironiskt nog så var det lättare att googla fram en annan bit som är ungefär samma som HQs grej: http://sewfordough.wordpress.com/200...gwhat-is-that/ Men skillnaden här är att den här bara har 1 "gaffelbit" medan HQ har 2 st, så man kan välja den sida som passar bäst, en för lite tjockare material och en för lite tunnare. EDIT: HITTADE! Lyftbricka heter det nu. ![]() Här är en bloggsida som visar hur man kan använda det till jeanssömnad: http://lattjolitenpryl.blogspot.se/2...yftbricka.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min gamla Berninga syr i jeans utan problen. Den nya är lite rappligare.
Då menar jag flera lager tyg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, det är ju dels flera lager tyg som ställer till med problem och dels att köra över partier som har mycket stor skillnad i tjocklek -matningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack alla för bra tips! Jag skall nog be min egen händige hustomte tillverka en lyftbricka som passar min Bernina. Så spar jag 2000 kr!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Så ambitiöst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
jeansmaskin, symaskin på nätet, toyota |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:44.