Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-11-22, 01:29   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Det var nog så att fraktkostnaden var det som kostade som "fan". eller jag vet inte. Eller så var det så att de inkluderade slipkostnaden i det. Ska försöka få veta vart det var ifrån. Tydligen var det någon sliperi som sålde saxarna. Så det kan mkt väl vara dem som förstört saxen isåfall.

Jag tror faktiskt att jag skulle trivas bättre med en sax med plasthandtag eller soft grip eller vad de heter. Mundials grepp är obekväm. Lite liten till storleken men samtidigt för "rund". Men greppet är inte det jag satsar på när man inte ens har mycket att välja på som vänsterhänta, får jag en som fungerar blir jag glad. Att välja grepp är då rena lyxet.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 11:52   #2
ninnami ninnami är inte uppkopplad

Tråkigt med din sax Helena
Håller med dig om att det är svårt att hitta bra saxar till oss vänsterhänta. Utbudet är dåligt och priserna betydligt högre än vad en sax för högerhänta kostar.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 15:09   #3

Jag emailade direkt till Fiskars men nej de har inget för oss. Så typiskt. 2012 och vi diskrimineras fortfarande. Förstår inte varför de inte satsar på universalgrepp.
Gammal 2012-11-22, 16:49   #4
kanvas kanvas är inte uppkopplad

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Jag emailade direkt till Fiskars men nej de har inget för oss. Så typiskt. 2012 och vi diskrimineras fortfarande. Förstår inte varför de inte satsar på universalgrepp.
Efterfrågan och tillgång såklart. Det är bara 10% som är vänsterhänta, och universalgrepp suger.
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 18:33   #5

Men varför inte universal OCH höger isåfall?
Universalgrepp suger INTE. tycker jag iaf. Det utestänger iaf inte oss.
10% tvivlar jag på. 33% av klassen i mitt högstadieklass var vänsterhänta.

Och för fasen det är väl inte kul att inte kunna använda något bara för att man råkar ha "fel" hand.
Gammal 2012-11-22, 20:45   #6
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad

När jag läste det där om slipa fel - var tvungen att titta på min.
Ja det var naturligtvis inte bra att slipa hur som helst. Tänderna är snedställda inne mot handtget och nästan raka ute i spetsen. De har tänkt till där men visst, så blir det på grund av den minskande vinkeln i skäret ut mot spetsen. Jag vet inte om min bild visar det så tydligt men lite kan man kanske ana. Det är nog något man borde kolla av på en sax man köper, speciellt en begagnad.
Bifogade bilder

marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 21:32   #7
ninnami ninnami är inte uppkopplad

Enligt Allt för vänsterhänta är 12-15 procent av befolkningen vänsterhänta: http://www.alltforvansterhanta.se/as...elavbefolkning
Här finns även annan intressant läsning om oss vänsterhänta och även en del produkter för oss.

Detta innebär om tillgång och efterfrågan skulle styra så skulle åtminstonde var tioende sax på marknanden vara för vänsterhänta och så upplever jag inte att det är. Jag anser att utbudet är sämre än så och priset är, som jag tidigare har nämnt, betydligt högre.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:54.