![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har nu provkört en Husqvarna Emerald 118. Helhetsintrycket var bra, det gick jättebra att sy långsamt och knapphålen blev fina. Det som jag inte gillade va att nålen inte var centrerad på pressarfoten. Även fast jag hade den maximalt till höger så var den fortfarande vänster om centrum på pressarfoten. Nålen kan ha varit böjd men den såg rak ut... Någon som har några tankar kring detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tydligen ska nålpositionen gå att variera mellan mittpositionen och vänster läge vid raksöm. Om nålen inte är mitt i stygnplåten och/eller pressarfoten när mittpositionen är vald så är det väl något som behöver justeras av tekniker låter det som, om det nu inte var nålen som behövde bytas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Felinställt kanske. Be om att få prova en annan exempelar och om säljaren krånglar så säg att det är fel om man har en felinställd smyaskin som demo. Eller gå annan ställe. I Sverige är ju just HQ vanligaste märket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.