![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Att jobba med textil?
Det är bara att erkänna att jag är i nån form av livskris. Jag vill inte jobba som lärare längre. Jag vill göra något annat... men vad??? Jag gjorde arbetsförmedlingens test vilket gav svala resultat på allt, med något mindre svalt på hantverk.
Men vad kan man jobba med inom textil? Egen företagare är inte min grej (det har jag provat), och jag har ingen utpräglad mode-känsla... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hantverk är ju mer än textil, du kanske skall ha det som hobby istället?
Tapetserare, bokbindare, sadelmakare, skomakare, målare, snickare..... kan du tänka dig att satsa på en ny utbildning, kolla KY utbildningar, osäker på om de heter så fortfarande, varvar utbildning med praktik och inriktade på jobb som det är brist på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är det jobbet som textillärare du är less på?
Eller är du annan lärare och vill jobba med textil behöver du bara läsa 60hp så är du textillärare vilket kanske passar dig. Annars förstår jag dig. Jag är textillärare och vill göra nåt annat där man inte arbetar med barn men kan inte heller komma på nåt bra. Jag gillar hantverk och att jobba med händerna men kan inget annat än lite av varje inom textilslöjd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jaha.. jag har inte det problemet och har aldrig haft. Vet inte om det beror på mig som person eller på ämnena jag har. Just textilslöjdsämnet kräver inte mycket efterarbete som att rätta prov eller läsa elevers uppsatser utan man lägger tid på förberedelse och städa salen. Att vara mentor är krävande men slipper man det kan det vara ett skönt arbete om man endast undervisar i slöjd och inte har ett annat stressigt ämne utanpå det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
På Textilhögskolan i Borås läggs det upp olika tjänster inom textil. Kanske riktar sig främst till aktiva studenter, men borde kunna ge lite inspiration iallafall. Lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
http://www.slojd.nu/textillararlistan/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.