Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-11-10, 22:01   #1
bila bila är inte uppkopplad

Jag har tefal ångstation och jag tycker den är toppen. Det går att stryka både med och utan ånga. Man kan reglera hur mycket ånga man vill ha. Vill ha en extra puff ånga så är det bara att tycka med en knapp.
Ångan styr man men att hålla in en knapp i hantaget. Då får man ånga när man vill. Lätt och bekvämt.
Ångstationen är verkligen ett lyft i strykning.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 22:07   #2
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad

Ja jag såg i de gamla trådarna att du hade skaffat en. Roligt att du fortfarande är nöjd. På de nyare maskinerna verkar de ha ökat ångkapaciteten kraftigt. Vet inte om det behövs egentligen. Vad jag undrar mest över är om temperaturlösningen som Philips har är bra eller om man verkligen behöver ha högre temperatur egentligen? Tester av strykjärn visar att deras temperaturstyrning är ibland/ofta riktigt dålig med temperaturväxlingar på intervaller upp till 50 grader från inställd temperatur. Det kan faktiskt skada tyget i värsta fall.
Proffsen/tillverkarna påstår att det är ångan som fixar resultatet, inte yttemperaturen på järnet.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:34.