![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Du kan göra en smal mudd istället för bandkantning. Det blir smidigare i halsen, och det ser nästan ut som band.
Har du en maskin med elastisk söm kan du använda den. Du kan även sy med zigsack, då blir sömmen mer elastisk. Hur du ställer in zigsacken får du prova dig fram. Sömmen ska tåla att töjas så mycket den behöver. Linningar kan du sy genom att vika tyget och på så sätt att du lägger i gummibandet Viker tyget upptill över gummibandet och sedan viker du tyget ned till mot kanten och syr där (unvik att sy i gummibandet, men sy n nära det. Detta gör du med overlocken, som skär bort överflödigt tyg. Istort sett alla moderna maskiner har fuskoverlock, och dom vanligaste nyttosömmarna. Senast redigerad av bila den 2012-11-10 klockan 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tack för tipsen!
Har nu bestämt mig för att chansa och köpa grisen (Brother 3034D) i säcken från SMD... En tidig julklapp till mig själv! ![]() Är det något särskilt som jag inte får glömma att beställa med? Tänkte komplettera med en beställning av tråd och tryckknappar från Bibbi också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Extra synålar kanske..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag beställde en likadan maskin i torsdags så väntar spänt nu på den! Köpte tråd, nålar etc från Bibbistextil i fredags så väntar på det paketet också. Jätteskoj ska det bli att komma igång!
Angående Ottobre så har jag ett par tidningar liggandes som ska börja användas nu så började läsa sybeskrivningarna. Jag tappade jag nästan lusten att sy för oj vad det nämndes maskiner och annat i mitt tyckte helt oväsentligt däri. Insåg att jag får tänka som förr om jag ska klara av deras mönster utan att bli tokig! Har man grunderna i sömnad kan man göra som Bila skriver utan att krångla till kanter osv. Sen att det ser otroligt proffsigt ut med allt som föreslås i beskrivningarna håller jag med om! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:50.