![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 531
|
Jaa, Stoff och Stil är också bra. Mycket smidiga
och bra. Har inget att klaga på dem heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
|
inte roligt att höra det har gått så dåligt för folk att handla hos tyg.se när det gick bra för mig. Man blir ju lite paranoid över att handla där igen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 19
|
Är det så att det är person A.B på tyg.se som ni haft kontakt med? Hon har bemött mig väldigt otrevligt men jag har inte lyckats få svar i telefon ännu. Jag är inne på sjunde veckan utan leverans. Kolla in deras facebooksida
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 8
|
ingen personlig kontakt
Som sagt...jag har inte lyckats prata med någon på telefon. Ingen som svarar o. man orkar inte vänta i telefonen hur länge som helst. Jag skrev igen till dem för några dagar sen, att jag ville ha pengar tillbaka...att de inte behövde skicka tyget. Hur länge ska man vänta? Jag beställde ju två st. tyger den 18:e Augusti.....länge sedan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 531
|
Vilka vägar finns det att ta för att få hjälp?
Konsumentvägledaren i din kommun. Allmänna reklamationsnämnden. Plus redaktionen. Jag hade tänkt köpa tyg från dem. Vilken tur att denna tråd kom upp. Nu kommer jag att avstå från det. Tack alla som skrivit om era problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 8
|
Tyg.se
Hej igen! Jag skrev en kommentar på TYG:s Facebooks-sida och fick idag svar. Både på FB-sidan och i mail. De annulerar min order och ska återbetala mig. Så det funkade att skriva på FB!!!!!! Har du GUMPAN58 kollat deras sida ? Så många klagomål!!!!!! Beställ INTE från dom. Helt oseriösa....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 19
|
Fick också ordern annullerad efter syrliga inlägg på deras facebooksida. Men jag vill allt se pengarna först.
I mejlet stod "Vi hoppas vi kan välkomna dig snart igen" Jo tjena! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 531
|
Fy fabian på tyg.se skulle jag inte vilja jobba. När får
de komma hem glada??? Tänker vara tvungen att lämna dessa svar. Så vida de inte är ägare. Det verkar mysko när man läser både här och på Facebook. Ett företag som inte kan leverera och kunder som måste förskottsbetala. Vad beror det på? Det är ett utländskt företag som har filial eller dotter- bolag i Sverige. Med annorlunda köp- och kundrutiner. Finns det något annat företag som man måste förskottsbetala vid tygköp??? En duktig organisatör och logistiker (heter det så?) skulle kunna göra mycket där. Undrar om det fungerar lika illa i Tyskland?? Någon med kon- taker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 89
|
Dubbel leverans!!
Jag har också beställt från tyg.se och jag har fått motsats "problem". Ja jag fick två paket i stället för ett!!!! Jag fick ett paket som skulle skickas till en kund i Frankrike!!!! Konstigt.... (jag är själv fransyska!).
Jag ringde och berättade detta. Kvinnan på kundtjänsten tyckte jag skulle skicka paketet tillbaka till de i tyskland eller direkt till kunden (kommer inte ihåg). Jag kände att jag inte hade lust att fixa detta då de tyckte att jag skulle betala portot och jag skulle få pengarna tillbaka av dem sedan....... Efter att ha kollat vad det skulle ha kostat för portot, alltså cirka en tusenlapp med dhl (det var ett rätt så tungt paket) ringde jag och sa att jag inte ville betala för det och jag fick behålla tygerna. (Tyvärr var det tyger som jag inte har haft användning för....) Jag tyckte rätt synd om kunden som inte fick sitt paket, undrar om hon har fått något alls, skulle inte tro det för det var massor med reatyger som förmodligen var slut.... Sedan dess har jag inte beställt något där, fick ett dåligt intryck, synd för de har mycket och billigt!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 1
|
Måste också passa på att varna för denna leverantör!!
Jag beställde ett tyg i slutet av september. Fick först vänta i 3 veckor på att leveransen skulle komma. När den väl dök upp var det fel tyg! ![]() Väntade efter det en vecka till.. inget svar.. testade ringa, inget svar... testade ringa 5 ggr till, inget svar.. mailade i slutet av förra veckan och skrev att någon på deras företag får ringa upp mig snarast, men det har de heller inte gjort. Så ska det ju absolut inte få vara!! Önskar jag hade läst varningarna här tidigare. Nu hade jag inte beställt några mängder, men för er som ska beställa mycket så avråder jag verkligen! Hur kul är det om man lagt ut tusenlappar och de krånglar så här!? Usch!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 8
|
Tyg.se
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
tyg på nätet, tyg.se |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.