![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Hmm skulle det fungera? Ja kanske det. Synd bara att de färger jag tyckte skulle vara fint, visar sig vara slutsålda på sajten.
![]() Har du förslag på andra ställen? Tack!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Tyvärr inte på rak arm. Bra ylletyger är svårt att få tag på, särskillt till så bra priser som medeltidsmodes.
Handelsgillet har en del fint kläde, men det är helt andra priser. Dom har någon enstaka färg engelskt kläde också och lite sånt, du kan ju kolla runt. Jag vet inte vilka färger du är ute efter. http://handelsgillet.se/shop/ |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Tack.
Jag är inte 100 på vad jag vill ha för färg, jag vill ha något som kan passa lila taft.. där huvudtyget är lila som skimrar grönt - svagt och komplementtyget är också lila men mer åt plommonhållet. Då blir det bara galet om jag tar lila till cape också. Tant gredelin eller något. Nej, det ska vara något annat men passande.Jag ska nog gå o besöka Gårda textilier igen, ev imorgon. De har superdyra tyger men jag kanske kan tigga till sponsorpengar. Och det behövs inte jättemycket yttertyg för det är armbågslång cape. Tänkte på dem helt enkelt för att de har fokus på naturmaterial. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Gårda blev det och köpt tyg som jag inte alls tänkt mig från början: jacquardbrokadtyg vävt med metalltråd.
Då slipper jag iaf kringelikrokarna. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Tack för tipset om medeltidsmode.se. Dem hade jag missat helt. Och nu hittade jag ett skohäfte jag inte hade. Renässansskor. Beställde och fick hem det hur snabbt som helst. Jag blir riktigt sugen att sy skor igen.
![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sy skor är nog lite för ambitiöst för mig.
Men man ska aldrig säga aldrig, jag har trots allt gjort några kängor i Blythedockstorlek. ![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.

Nej, det ska vara något annat men passande.
Hybrid-visning