![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Om du ändå har gjort fel och måste riva upp så kommer här en länk till gratismönster som är stickat i detta garn.
Om du vill sticka den på rundsticka så lägg upp till både fram och bakstycke samt skippa kantmaskorna t.ex storlek 116-122= 148m Sticka runt tills du kommer till ärmhålen, när du ska börja avmaska där tänk på att du har två maskor mindre i var sida eftersom du inte har några kantmaskor. http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/f.../17-24_low.pdf Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Tack!
Citat:
Vad härligt med en engagerad medlem! Stort tack! Jag har ny lust att försöka! När man avmaskar, gör man det enbart två maskor intill varandra? Eller hur gör man rent praktiskt? Jag är så ny på det här... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
På detta mönster står det att man ska maska av först 2 maskor och sedan 1 maska på nästa varv, eftersom du inte har några kantmaskor som ska sys ihop behöver du bara maska av 1 maska för att markera var ärmen ska sitta. Däremot får du maska av först 2 maskor och sedan 1 maska på nästa varv när du stickar ärmen, för där har du ju en kantmaska som ska användas för att sy ihop ärmen.
Vet inte om jag rörde till det för dig nu, själv stickar jag ärmar på strumpstickor, så slipper man sömmarna där också. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
bomull, rundsticka, soft cotton |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.