![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
|
Citat:
Hoppas detta hjälper. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Här finns manualen att hämta hem (gratis), den är på engelska men det kanske går bra ändå?
Lycka till! ![]() http://s2.vsmgroup.com/VSM/Husqvarna...g/HVManual.nsf |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Hej,
Det är inte samma maskin-front i bruksanvisningen som det är på min maskin... Min tanke är att sy sömmar som jag nog skulle behövt overlock till... Jearsy barnkläder, men vilken av dessa sömmar ska jag använda? Jag misstänker att det är någon av de gröna sömmarna, men vilken? Tack, tack! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Den sömmen med raksöm med sneda stygn uppåt är fuskoverlock. Den gröna längt höger.
Elastisk söm brukar se ut som en zigsack som ser ut som vågor. Att fålla kan du göra med tvillingsnål, trestegs zigsack, elastisk söm eller den där som ser ut som våfflor. Du har ocskå elastisk fållsöm, det är den som ser ut som zigsack med olika stora stygn. Ibland i elastiska tyger kan en smal zigsack fungera bra. Elastiska tyger på vanlig symaskin då gäller det att prova sig fram för varje tyg. Elastiska tyger är väldigt olika att sy i och även tyg som ser nästa lika ut är olika att sy i. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Inte den allra längst till höger, eller hur? Utan söm J var det du tänkte på, Bila?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Det var J sömmen jag tänkte på.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
¨Den vita sömmen längst till höger kan du fålla med.
Vik tyget så att det som skall sick-sackas sticker ut inunder och nålen går in och tar ett fållstygn. Du nålar upp fållen sätt nålarna längs efter fållen. Vik av tyget så att det ligger som ett bakvänt S där fållen som skall sick-sackas sticker ut. Kan du använda både på att fålla elastiskt och icke elastiskt tyg. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:12.

Hybrid-visning