![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
|
Det hade hjälpt om du kunde visa lite bilder eller så... Eller vara lite mer specifik.
Jag har bildgooglat fram din maskin och det verkar finnas två olika sömmenyer. En vit till höger med dom vanligaste brukssömmarna och en ljusgrön till vänster med några specialare. Nu hittar jag inga superskarpa bilder sådär rakt upp och ner, men jag skulle tro att dom gröna är såna som är tänka att vara elastiska i första hand. Några av dom vita är det också, som den helt vanliga sicksacken till exempel. Vad är det du ska sy? Vad ska sömmen fylla för funkton och lite mer exakt vad är det du har svårt att ställa in? Själva sömmen, trådspänningen? Pressarfotstrycket? Jag tror att dom två gröna sömmarna längst till höger är dom som är intressantast för dig. Den längst till höger ser ut att vara en vanlig söm som både binder och överkastar samtidigt. Den kan du använda för att sy ihop elastiska tyger med varnadra och den ersätter så sicksakcen och raksömmen du skulle använt i ett vävt tyg. Den näst längst till höger är superelastisk och bra till fållar och sånt. Särskillt på tvären i superelastiska tyger, där sömmen annars lätt spricker. Hjälper det något? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:36.