![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för alla tips som kommit
![]() Jag kommer att besöka mässan i Stockholm för att prata med försäljare o titta på olika märken. Efter det får vi se vad jag bestämmer mig för ![]() Roligt o spännande det här ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tänkte göra iorning lite testlappar att provsy på syfestivalen. Den första jag gjort iordning är grovt vävt tyg i många lager - så som jag brukar sy fast handtagen på tygväskor. Här är många "handtag" på rad så man kan jämföra olika maskiner.
Ska ha nåt provaktigt i trikå också, men jag vet inte riktigt vad - förslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jättebra det du gör! Inte så många tänker så långt.
![]() Trikå... Prova gärna att sy tvärs över, vik upp en fåll och sy med nån täcksöm (ta ev med egen tvillingsnål om du vill testa det) och se om det sträcks ut eller inte. Det är ofta problemet med vanliga symaskiner. Sy också fejkoverlocksömmar om du inte har overlock och se om det blir bra. Är det elastiskt, dvs tråden brister inte när man drar i tyget? Blir det bra och slät eller blir det utsträckt och vågigt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bra tips att ta med tvilling nål! Det gör jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Då är du mycket mer välförberedd än de allra flesta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:40.