![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Och jag var och tittade på en sådan idag, ska äntligen köpa mig min första overlock. Men jag tyckte den väsnades mycket - hur upplever ni det hemma i er syvrå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
![]() Har kollat på video nu om 3034D - ser skoj ut! Men vad kostar frakten? Fritt inom UK hittade jag på hemsidan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är fritt till Sverige också om du handlar för minst 20£ och att det inte väger mer än 30 kg.
Overlockar låter mer än vanliga symaskiner, men dom syr mycket snabbare än en vanlig symaskin. En vanlig symaskin låter längre per söm. Ofta syr man dessutom sömmen 2-3 gånger (sömmen + kastning av sömmaren), vilket overlocken klara av i ett monent. Jag tycker att det gör så fort att sy en söm med overlock att man inte hinner bli irriterad på ljudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack Birgit! Fraktfritt gör ju att det blir väldigt mycket billigare än att handla i Sverige om jag väljer en Brother.
![]() Det låter angående ljudet - jag blev lite fundersam för är ganska känslig för ljud, Berninan var mycket tystare. Men kostar mer å andra sidan. Vet du eller någon annan om Bernina säljs till bra pris någonstans? Jag ska testa maskiner hej vilt på syfestivalen i Borås innan jag bestämmer mig dock - men svårt med ljudförståelse i sådan miljö! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
För 500 kr mer får man nästa modell - någon som handlat från dessa butiker eller har denna maskin som kan berätta något? BROTHER 4234D
http://www.sewingmachine-sales.co.uk/overlocker/brother-4234d-overlocker.htm http://www.howdenssewingmachines.co....cessories.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Har för mig att jag läst om andra här på sysidan som beställt från butiken i första länken, och det har funkat bra, men det får dom gärna verifiera. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Fick det till att 3034D kostar £293 / 3296 SEK och 4234D kostar £339 / 3813 SEK. Igår räknade jag på £239 =) Rekommendationer är bra och jo, flera har sagt det fungerat utmärkt med SMD. Frakten på ena stället är £6.50 vilket inte är speciellt mycket. Vore skoj att veta om någon provat annat ställe. Men man kan å andra sidan åka dit och handla.... dags att spara kanske ![]() ![]() Men jag börjar med att provsy nästa helg på Syfestivalen i Borås. Drömma vid datorn går ju an men verkligheten kan vara något annat.... Rätt skoj om det blir rätt maskin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:22.