![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Men en lm blir ju som en ny maska. Så det blir en extra maska för varje varv (virkar ju runt ) så när jag måste göra nåt helt galet... :-( å bebisen som kommer på fredag.. Lär ju inte hinna klart..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du skall inte räkna luftmaskan. Du avslutar
med att göra en sm i lm på slutet så att det blir en sluten ring det varvet. Lm gör du för att få upp höjden på nästa varv. Eljest skulle första maskan bli så sned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det vore bra om du kunde lägga ut en bild på ditt arbete,
mönstret och hur de ska se ut när det är klart. Då är det mycket lättare att berätta för dig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar markera varvets början med en liten tråd i avvikande färg när jag virkar runt. Då ser man tydligt och man råkar börja "flytta" varvtarten en maska varje varv. Sätt en ny tråd till exempel var tredje varv om det är mycket som händer i mönstret, annars kan man göra det mer sällan.
Som sagts tidigare i tråden låter det som att du har räknat med luftmaskan. Det är ett vanligt nybörjarfel, jag gjorde det själv i början och gör det fortfarande ibland. Se luftmaskan mer som vändmaskan man gör när man virkar fram och tillbaka än som en egen maska. Och kom ihåg, det är du som bestämmer, inte virkningen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för alla svar! Ska göra om hela nallen från början tror jag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:36.