![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Riktiga korsettfjädrar är inte så dyra om skickar efter dom från vena cava.
Gör man ett riktigt grundjobb och får en korsett som passar perfekt och satsa på bra material så är dom jättesköna att bära. Tänker man sig lite för när det gäller tygval, så kan man använda den till annat också. Skönast är dom flexibla stålen. Men dom kan man inte använda vid snörningen (båda sidor om behöver man stelt stål) Jag har själv varit ute för att toilen har blivit lite större än korsetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jo, jag känner till den hemsidan men har aldrig beställt något därifrån.
Varför jag inte vill lägga så mycket pengar är mest för att det är exprement och övingsprojekt till hisoriska kläder som jag syr. Är inte med i något historiskt sällskap och räknar därför endast med att bära korsetterna (och klänningarna) engång - vid fotograferingen. Har jobbat så mycket med den "inre korsetten" på gymmet, att jag inte tänker använda någon utvändigt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns ju också tyger som beter sig besynnerligt när man t ex pressar det. På senaste korsettkursen hade någon dam med sig någon sorts gobelängtyg som drog ihop sig oerhört mycket när det pressades.
Sedan är det ju lite synd att lägga ner massa jobb på en korsett och sedan inte använda perfekt material. Bra material till "valben" skulle följande material kunna vara: Plastben Förstärkta plastben |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag läste just detta som tar upp det du talar om
![]() http://historicalsewing.com/cant-get...d-easey-part-2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Åh Tack, exakt vad jag menar.
Bra med en riktlinje för tillägg att gå efter till nästa projekt - som även kommer att provas av under tiden, och inte bara när den är helt klar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:18.