![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Ett par starka armar behövs för pådragning.
En som tar ett stadigt tag om "vävrumpan" och inte släpper förrän han ska ta om tag. När armarna inte räcker till längre ![]() Se till att ha mycket bomspröt att lägga på bommen vid pådragning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() jag är lite i samma sits som dig. Det var ett tag sedan sist jag drog på en väv. Jag tycker att dessa filmer har hjälpt mig bra: http://www.textilhemslojd.se/webbkur...ebbkurs-sticka
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jättebra filmer! Det finns flera sätt att göra saker på, men för en som glömt är det här toppen.
Om man inte har någon bra hjälpare till hands kan man använda tyngder för att sträcka varpen. Jag brukar dela in varpen i sektioner med lika många trådar i varje. Sedan hänger man en tyngd per sektion. De måste flyttas då och då, men resultatet blir mycket bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad använder du som tyngd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Petflaskor på 1,5 liter. De har en fläns vid halsen där man kan fästa något att knyta med. Sen fyller jag på vatten. Hur mycket beror på vilket motstånd jag vill ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack. Det ska jag pröva när inte maken har möjlighet att ställa upp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
ligga tätt- nästan bredvid - varandra... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:24.