![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
har du garanti kvar??
Tycker du ska lämna maskinen till symaskinsdoktorn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Garantin gick ut i februari
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Verkar som mekanismen inuti fastnat lite och inte går in till rätt eller hoppar fel.
Om det vore elektronisk maskin så blir ju svaret lätt. Men mekanisk... ![]() Jag funderar på om lampan är separat händelse. Annars vet jag inte vad för troll du fått i symaskinen. ![]() Men eftersom det är raksöm som sys istället för trikåsömmen så verkar det som att mekanismen inte riktigt gått över till trikåsöm någonstans. Raksöm är ju i princip noll-läget. Jag skulle skicka in den till sydoktorn, 700 kr kostar inte mkt för service. Gäller i synnerhet om symaskinen är värdefull för dig. Men å andra sidan så skulle jag förmodligen först öppna höljet och olja och se till att mekanismen ser bra ut. Att det går som det skall. Det har hänt mig att spolmekanismen går konstigt till men när jag öppnat och känt på fjädern inuti och sett till att det fungerar som det skall så blev det bra igen. Eftersom garantin gått ut för dig så kan du nog göra det om du tycker sådant är kul och inte är rädd för att skruva loss höljet. Skruva dock inte i alla skruvar du kan hitta för då kan man ställa till det rejält för sig med inställningarna. ![]() Förmodligen sitter någonting lite fel inuti, kanske glappat eller skruvat loss sig. Men det kan också vara någon del inuti som gått sönder/blivit ur form. Det senare kostar pengar. Det första går att fixa till. ![]() Kolla området bakom stygnväljarna. Välj olika sömmar och se hur det beter sig och välj det problematiska och se hur det beter sig och jämför... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:12.