![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
|
![]() Hej och TACK för att du svarade! Jag förstod dig så väl, så väl, men så kom en helg med sol och stugvistelse ivägen. Igår kväll stod jag åter inför mitt schabrak och kände mig missmodig. Jag tänkte på hur dum jag varit som inte bytt nål... Så jag bytte nål. Ingen förändring. Jag trädde om övertråden med instruktionsboken maniskt framför mig. Ingen förändring. Jag pillade på trådspänningsskruven på spolhållaren... och... Du känner förmodligen igen den där känslan man får när man talar med en helpdesk och de säger: "Har du kollat att du satt i kabeln" och man vill skrika att "TROR DU ATT JAG ÄR HEEEELT DUM I HUVUDET", men så inser man att man inte satt i kabeln och att det förmodligen är som så att man ÄR helt dum i huvudet. Så var det för mig igår. Inte en gång, utan TVÅ gånger har jag lyckats med att misslyckas med att sätta en spole i en hylsa!!!! Sömmarna blev inte perfekta nu heller, det blev de inte, men jag förmodar att de kan justeras... Totalhaveriet var i alla fall inte i maskinen, utan hos mig... (Upptäckte när shortsen var färdiga att en öljett satt dåligt också, och DET kan man ju inte skylla på Pfaff....) Tack för värdefull input! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Bild säger mer än tusen ord så posta gärna ta bild på hur sömmen ser ut i olika tyger. Testa också på stum tyg för att få en jämförelse.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jaa, jag förstår din känsla. Det är därför med stor
försiktighet som jag ber någon kolla det. FÖr det är oftas där som det går fel. I farten så gör man det för det är själklart och enkelt. Hips Vips så blir det fel. Otroligt nog. "Det gör man bara inte fel på". Jag kallar det för SBS-fel. De allar billigaste och roligaste felen. Det vill säga SKIT BAKOM SYMASKINSFEL. Jag brukar göra en markering med tuschpenna på spol- huset när sömmen är perfekt. MÅste jag justera så vet jag hur skruven ska stå för att det ska bli bra igen. Missar det så är det bara ett halvt varv åt den ena eller andra hållet. Ett tips att ta med dig om du vill. Vad glad jag är att det löste sig för dig. Ha det gott! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Om det nu skulle vara något fel på maskinen bör det inte gå för lång tid emellan köp och det du kommer tillbaka och reklamerar, man vet aldrig hur de reagerar så mitt råd är kontrollera och lämna den omgående om det fortfarande är fel. Du ska kräva en maskin som går felfritt och som du är nöjd med annars kommer du alltid att reta dig på att du inte lämnade den tillbaka eller fick den fixad, sedan kostar det pengar för varje sak de ska fixa.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Instämmer till 100% med dig Ma-Lou, jag
har fått uppfattningen att hon själv nu har hunnit vara och skruva trådspänningen åt pipsvängen. Men jag kan ha missuppfattat. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
[QUOTE=AnnaAnd;168567]...
Helt korrekt uppfattat! (Tror jag, i alla fall!)[/QUOTE... jag med, läs i instruktionerna, börja med att sätta ö dig. vertråden på mitten ungefär, justera sedan undertrådsspolkapseln. Håller tummarna för![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:54.

Helt korrekt uppfattat! (Tror jag, i alla fall!)
Hybrid-visning