![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Jag har en Pfaff tipmatic 1051,köpte den för 23 år sedan,för ca 7.000:- och är så jättenöjd med den ,har aldrig krånglat utan lämnat in den för genomgång ca 5ggr!Kan verkligen rekommendera Pfaff!Den har de flesta sömmar man behöver o en hel del bra till behör som standard!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jättekul du är nöjd med din pfaff.
Din pfaff är av den gamla stammen som är av bättre kvalité.Och när jag såg bild när jag googlat så ser jag att den är ungefär lika gammal som min Hobbymatic, dvs samma generation. Hobbymatic saknar övermatare men jag fick den som present när jag var barn och verkligen visade att jag tyckte om att sy och jag är fortfarande fäst vid den, dvs den är min huvudsymaskin fortfarande. Jag är tacksam över att mina föräldrar var (och är) så snälla att de gett mig symaskin i present. Så jag får inte vara kräsen och gnälla över saknad av övermatare för jag är glad över det jag fått ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag är absolut inte heller för slit och släng! Skulle väldigt gärna köpa en bra begagnad maskin men tyvärr ser det rätt omöjligt ut. Har inte bil så jag kan inte köra land och rike runt för att leta. Tyg och material köper jag väldigt sällan nytt utan återanvänder och köper begagnat! Min syster har också en gammal Pfaff som fungerat felfritt, dock är den från början av 90-talet. Men hon ville inte sälja den åt mig
![]() Nu har jag beställt hem Pfaff amition. Var och testade den igår. Den var som en dröm Och det är nog den som har det jag är ute efter och passar in i min budget. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citat:
det utbudet som finns i större städer. Jag själv tycker att det är både skönt och viktigt att det finns tillgång av service på orten där jag bor. Grattis till din nya maskin. Roligt att du hittade en som känns rätt för dig. Jag håller tummarna för dig och din nyvunne vän att ni får ett roligt och gott samarbete. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Början av 90-talet är bra också.
Jag drog linjen lite väl snävt vet jag. Kanske är hela 90-talet helt ok också.Lycka till med din nya pfaff. Du blir säkert nöjd med den. ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Min uppfattning är att hela förra Milleniumets maskiner
var bra. Även så de första åren på i nuvarande Millenium på en del maskiner. |
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| symaskin |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.

Din pfaff är av den gamla stammen som är av bättre kvalité.
Och det är nog den som har det jag är ute efter och passar in i min budget.

Hybrid-visning