![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Vilken modell av Bernina skulle du rekommendera?
De verkar nog vara lite dyrare en den Pfaff som jag kikat på. Men jag ska nog gå och kolla på dem irl också. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
De är de enda som håller samma kvalité. De andra har sjunkit.
Vad du ska välja tycker jag du ska gå och provsy dig lite och se vad du tycker är bäst. Kanske kommer du fram till att du tycker om en maskin som inte listats här. Det är DU som ska sy inte vi. ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag har en Husqvarna Sapphire maskin som jag är jätte förtjust i. Den har en större arbetsyta som gör kviltning lättare. Den har någ det mesta du söker. Kolla på den.
Lycka till! ![]() |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citat:
Rae |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Givetvis ska jag gå och provsy. Vill ta reda på vad som är bra och dåligt att ingen försäljare lurar mig att köpa fel
![]() Hur är det med Janome och Brother då? Har sökt runt lite och ja det verkar som om nya Pfaff inte är så bra. En använd maskin kan nog också komma på fråga ifall jag hittar någon intressant. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Janomes maskiner är väldigt bra.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Idag har jag varit och tittat på maskiner. Fanns bara Pfaff, singer och husqvarna i den maskinen. Men jag har kommit fram till att övermatare helt klart är ett måste!
Det är nog bara activa 210 och bernina330 som är i min budget. Om jag förstått det rätt kan man köpa till övermatare till dem. Är de lika bra som Pfaffs övermatare (i alla fall verkar vara)? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jag har övermatare till mina Berninor. Övermatingsfoten kan du
köpa från Ebay, mycket billigare än i Sverige. Jag har sytt med övermatare på alla möjliga olika tyger. Bl a siden, helt perfekt, inga dragningar i tyget. Behöver inte heller nåla så mycket tyget när jag syr med övermatning det ligger så fint. Du måste provsy maskinerna. Ta med egna provlappar som du syr på så att du kan jämföra varje maskin för sig. Har sytt på alla möjliga maskiner, men Berninan är den optimala maskinen. Jag har inte behov av en massa mönstersömmar så jag har valt att lägga ner pengar på en "grundmaskin". Babbsan, som syr till sig själv och teateruppsättningar syr på en Bernina 1008 t ex. Flera av deltagarna i Projekt Runway syr på Berninor i sin ateljeer. Provsy och känn efter vad du vill ha. Jämför även garantier. |
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| symaskin |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:49.

Hybrid-visning