![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
jag lider oxå av denna sjuka. Men jag brukar gå på Kupan eller Erikshjälpen, dom har i regel inte så stora bitar, men kostar inte många kronor, o dom brukar räcka till väskor/kassar, hänge till kladdmajor o kjolar till barnbarnen eller kuddfodral.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Va?? Jag trodde att den som har mest tyg vinner??
![]() Jag brukar titta på mönsterrapporter, och få med så många "hela" som möjligt. Brukar bli 1-1,5 m, men beror också på priset. Ju billigare desto mer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tygköparmissbrukare :)
Va roligt att läsa hur ni andra tänker och gör. Själv har jag haft tygköparförbud i 10 år nu. Det innebär att jag bara får köpa om jag tänker sy upp det genast. Funkar inte alltid mitt enorma lager har minskat under åren.
Jag brukar annars tänka så här: Heminredning och gardiner ja då blir det 10m. (har flera rum med två fönster) Klädtyger då tycker jag 2 m är en bra regel. Lapptäcktyger då kör jag 0,5-1m beroende på pris. Men jag försöker verkligen att numera bara handla om jag har en plan för tyget. Kan då någon förklara varför jag köpte en hel bal Ditte i julas för de sålde ut för bara någon krona per meter... har inte tagit något av det ännu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har valt att åka till Paris ganska ofta och där är 3 meter gängse och jag har lärt mig att uppskatta den längden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Hur mycket jag köper beror oftast på tygets pris. Är det väldigt billigt köper jag 5-6 meter, är det lite dyrare köper jag 3. Det är inte lätt att låta bli..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har gett mig själv köpförbud av tyg detta året, har köpt mycket Amy Butler och annat från Fabric.com som jag bara ska sy så mycket av. Fick ett årerfall i förra veckan och köpte 6 olika tyger varje tyg på 3-4 yard på Shaukat & company UK. När jag ändå var i farten så hamnade jag på Fabric shack ouiltshop och såg några quiltstripes som jag bara måste ha. Sedan har vi ju den delen det är så roligt att vänta på paket och undra hur det ska se ut i verkligheten väldigt spännande.
Att bara köpa tyg när man verkligen ska sy något verkar vara en mycket bra devis. Så från och med nu gäller detta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag gillar 2-meterslängder när det är tyger till kläder. Men nu när jag var i Paris blev det 3-meterslängder istället. Tyger till underkläder då brukar jag köpa 0,5 eller 1 meter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.