![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Gå runt och kolla. Köp kända märken och undvik dom billigaste modellerna.
Räkna med att lägga minst 2500 när dom kommer upp i den prisklassen börjar maskinerna blir bra. Ta god tid på dig och kolla runt och provsy. Ta med egna tyger, både tjocka och tunna. Sybutiken brukar iregel bara ha snälla stadiga bomullstyger och det klara vilken skitmaskin som helst att sy i. Titta gärna vidare när du tror att du hittat den rätta, och se om du hittar något annat som du tycker är bättre. Sov minst en natt innan du slår till. Har du drömt om maskinen eller är lika förälskad nästa dag så har du troligtvis hittat den rätta. Köp det du vill ha, även om det svider i plånboken. Det är din bästa vän du ska investera i. Och ni ska tillbringa många timmar tillsammans och ha mycket kul. Med en bra symaskin som man trivs med kommer syglädjen. Däremot en dålig maskin dödar snabb lusten att sy. Singer och Husqvarna var förr det bästa man kunde köpa, men tyvärr har dom dalat. Bra märken är Janome och Bernina (ej bernette). Brother är också bra och prisvärda maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Måste "försvara" Huskvarna-maskiner.
Jag har under många år haft och har deras maskiner, och det är väldigt bra maskienr |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
1987 års rekommendationer
Med risk att vara lite efter min tid så skulle jag vilja säga att de kvalitetsmaskiner som rekommenderades i slutet av 80talet var pfaff och bernina. Själv fastnade jag för pfaff.
Huskvarna tappade stinget redan tidigt 80tal då man började göra för många viktiga beståndsdelar av plast. Jenome anser min "symaskinstant" bara är bra på att göra snygg reklam, men det är hennes ord ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Då har nog inte Din symaskinstant sytt på någon Janome då!
Jag har 3 stycken Janome och alla är kanonbra maskiner. Även mina 2 Huskvarna är väldigt bra. Men som sagt, vi har alla våra favoriter och den som ska köpa en maskin måste känna sig fram till vilket märke och modell som känns bäst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack
Tack för all hjälp! Jag får ta och känna och klämma helt enkelt =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vänta!!!
Hejhej! Jag har själv en husqvarna 2000 och att den syr baklänges är ett ganska vanligt problem som är lätt att fixa (om du har det problem jag tror du har), kolla in denna video, han använder en annan maskin men det är samma pricip, kom ihåg att ta bort "locket" på baksidan av maskinen där man sätter trådspolen och sömväljaren sitter.
![]() Husqvarna 2000 är en väldigt bra maskin, trots att den är gammal.. Så testa detta innan du slänger ut ett par tusen för en ny symaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Jag skulle gärna vilja veta modell på dina maskiner så att jag kanske kan köpa någon likadan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har Janome 6600P, Janome coverPro, och Janome 350 E
Huskylock 910, Designer Ruby |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.